[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Får ikke start på ATVen. Trenger hjelp til å isolere årsaken

Får ikke start på ATVen. Trenger hjelp til å isolere årsaken

Aeon, Adly, Barossa, E-ton, TGB, Tamoto osv...

Får ikke start på ATVen. Trenger hjelp til å isolere årsaken

Innlegg keeway300cc4x4 » 19 Aug 2015, 12:37

Hei. Jeg er helt ny på forumet, og har blitt med fordi jeg nettopp har skaffet en brukt ATV, og ønsker å lære mer om denne. Jeg kan i utgangspunktet ingenting om motor og maskin, og håper derfor at dere ikke kaster tomater på meg hvis jeg stiller noen helt banale spørsmål.

Da jeg kjøpte denne ATVen funket den fint. Neste dag, skulle jeg skru den på, og hørte bare at motoren hostet og gjorde et tappert forsøk på å komme i gang. Det første jeg gjorde var å sjekke om tennpluggen gnista. Tok den ut, la den mot gods, vridde om nøkkelen, ingen gnist. Deretter skaffet jeg meg ny tennplugg, for så å oppdage at denne heller ikke produserte gnist når jeg testet den. Det forteller meg at problemet må jo ligge et sted mellom tenninga og tennpluggen. Hva ville vært et logisk neste steg i forbindelse med feilsøking?

Setter veldig pris på hjelp og tips!
keeway300cc4x4
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 19 Aug 2015, 12:31
Stolt fører av:

Re: Får ikke start på ATVen. Trenger hjelp til å isolere års

Innlegg 2mhaaland » 19 Aug 2015, 17:33

Om den streiket etter bare ein dag ville eg hevet kjøpet. :-)

Sent fra min D6603 via Tapatalk
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: Får ikke start på ATVen. Trenger hjelp til å isolere års

Innlegg RallySS » 20 Aug 2015, 09:19

KOmmer med et dumt svar/forslag....Du har aktivert bremsen?
RallySS
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 04 Okt 2014, 08:01
Stolt fører av:

Re: Får ikke start på ATVen. Trenger hjelp til å isolere års

Innlegg keeway300cc4x4 » 20 Aug 2015, 15:02

Hei. Hvis det bare er en liten sak, vet jeg ikke om det er verdt å ta kampen med å heve kjøpe, transportere tilbake (2 timer), etc.

Bremsen er aktivert ja. Tenker jeg skal skaffe meg et voltometer og begynne å sjekke litt mellom tenninga og tennpluggen.
keeway300cc4x4
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 19 Aug 2015, 12:31
Stolt fører av:

Re: Får ikke start på ATVen. Trenger hjelp til å isolere års

Innlegg Håkon » 20 Aug 2015, 17:24

Meld i hvertfall fra til selger om at du ikke lengre får start og at dersom du ikke finner ut av feilen selv innen de neste dagene, vil du heve kjøpet.
Bedre det enn at tiden går. Større sannsynlighet for at selger går med på det da, selvom jeg ikke hadde gjort det selv.
Håkon
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 26 Jul 2015, 11:29
Stolt fører av:


Gå til Andre merker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron