[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - tgb blade 550 irs på tunet!

tgb blade 550 irs på tunet!

Aeon, Adly, Barossa, E-ton, TGB, Tamoto osv...

tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg scaniacruiser » 13 Mai 2010, 21:13

Har nylig gravd litt i lommeboka og døtta en del penger i kassen hos Ride Bergen. Tilbake fikk jeg en svart TGB blade 550 irs.

Rå å se til, men noen "fartshumper" i veien er det:

Lav toppfart, og tilsvarende høyt bensinforbruk. og en litt kranglete girvelger.

Tiden får vise om dette er katta i sekken, eller om jeg har skutt gullfuglen.......
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg Rusty » 28 Mai 2010, 16:37

Hei!

Jeg har også nettopp skaffet meg en TGB Blade 550 irs 2010 fra Ride i Bergen. Har bare hatt den en
knapp uke nå, men så langt er jeg veldig fornøyd. Jeg mener man får "mye" for pengene på denne
ATV'n.

Lurer selvsagt litt på hva du mener er lav toppfart. Min ligger på 97 km/t på motorveien med alle
plomberingene inntakt. Så det er ingen problemer med å holde fartsgrensene på vestlandet.

Når det gjelder den kranglete girvelgeren, så er jeg helt enig. Den har vært litt vrien et par ganger.
Men etter det jeg har fått med meg fra andre TGB eiere, så er det kun i en liten innkjørings periode
at det er vanskelig til tider.

Bensin forbruket har jeg ingen stor erfaring med enda siden den en så ny, men jeg reagerte litt på at
2 streker er vekke alt på besin måleren da jeg fylte full tank for noen dager siden. Ble selvsagt en del
kjøring den første dagen, men har kun hatt tid til moderat kjøring ellers.

Blir spennende å se hvilke erfaringer jeg sitter igjen med etter en måned. Men jeg tviler på at dette
er katta i sekken.

Rusty
Rusty
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2010, 16:13
Bosted: Åsane

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg scaniacruiser » 28 Mai 2010, 19:34

Grattis Rusty!!

Kjøpte du den hvite som sto i utstilingen?????

Ja, jeg klarer å "presse" 97 km/t ut av den, ifolge speedometeret ihvertfall, men det er ganske stor misvisning. mener du har rundt 88, når speedometeret viser 95. men på flat fjøl hamrer jo det stakkars stemplet nesten 7800rpm! får jo vondt av å høre på det..... Lurte på å gå opp i dekkdimm. (og få på noe mer veibrukandes dekk,) for å få ned turtallet noe, og samtidig få opp toppfarten. ikke for farta sin del, men for å få ned forbruket litt. ligger jo oppunder literen på mila, med mye motorveikjøring.
Har lurt litt på maxxis ceros i 26", men ville helst ha 27". Ceros lages dessverre ikke i 27". [sad]

Når det gjelder girvelgeren, er det et spørsmål om turtall. Har lagt merke til at når den ikke vil gå normalt, ligger tomgangsturtallet på over 2000. (Skal være 1500+-), så en justering har vil nok rette på det.

helt til slutt: vær forsiktig med vask med høytrykksspyler, jeg vaska min lett til vårmønstringen (13.mai) og blåste bort noe av dekoreringen. [sad] og før du spør; nei jeg var ikke uforsiktig med spyleren.... [forbannet] [fight] [forbannet]
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg Rusty » 29 Mai 2010, 10:20

Hei igjen!

Takk for det! Nei jeg kjøpte ikke den hvite som er utstilt, det ble en svart en.

Har selvsagt lurt litt på hvor nøyaktig dette speedometeret er. Tenkte jeg skulle test
det med en gps samt ha en bekjent bak som kan følge med i bil og se hva den viser.

Hvor har du tenkt å kjøpe nye dekk?!? Blir det på Ride eller... Bighorn dekkene er gode
all-round dekk men dekkene du nevner ser definitivt bedre ut til veikjøring:
Bilde

Høytrykkspyleren min tok kvelden i fjor, så for øyeblikket blir det vasking for hånd. Men jeg setter
stor pris på alle rådene du kommer med! Alltid kjekt å få god input som nybegynner!
Rusty
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2010, 16:13
Bosted: Åsane

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg scaniacruiser » 29 Mai 2010, 22:18

misforstå meg rett, jeg er ingen erfaren atv-kusk. Har bare hatt min i ca 3 uker. Runder snart 1000 km.

Nei, jeg tror nok at jeg kommer til å skaffe dekka andre steder fra, har vurdert å handle fra USA,


Hvor holder du til da, Rusty?
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg Rusty » 30 Mai 2010, 09:57

Jeg bor i Åsane, ikke så veldig langt unna Ride (ca 5 min på ATV'n).

Snart 1000 km på Blade'n, da har det blitt litt kjøring de 3 ukene du har hatt den da [smiil]
Er det ikke service på atv'n ved 1000 km, eller husker jeg feil? Mener de nevnte noe om det
på Ride.

Blir nok litt kjøring i dag siden det er så fint vær. Må finne meg et sted hvor jeg kan få testet
den litt i skog og mark. Må benytte sjansen nå før fotball vm starter. Da blir det nok mye
fotball på meg [upps]
Rusty
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2010, 16:13
Bosted: Åsane

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg E.F.I » 30 Mai 2010, 11:32

Skal dere være med på en Vossa tur en dag da ?

Jeg er forresten i åsane endel, både med bil og med atv.

Har mye familie i Åsane.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg scaniacruiser » 30 Mai 2010, 15:24

bruker den til/fra jobb hver dag....

Har dessverre ikke fått kjørt noe særlig i terrenget enda. Men gleder meg som en unge til å gjøre det. Har sett gjennom videoene fra Østlandet ATV-klubb, og kan bare si at det klør litt i høyre-tommelfinger etter litt terrengkjøring, ja.

Ja, det skal være service på 1000km, så det er på tide å undersøke litt priser på dette.
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg Rusty » 30 Mai 2010, 19:59

Mener de på Ride sa at det var den dyreste service'n (1st gang - 1000 km), og at den lå på rundt 5000,-

Tror jeg venter litt med en vossa tur, er helt fersk på ATV og har så langt bare 60 km på den. Men det
skal bli mye mer [oh yes]

Skal ha meg en god tur i skogen en dag her ute. Må bare finne et passende sted [onkel]
Rusty
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2010, 16:13
Bosted: Åsane

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg scaniacruiser » 30 Mai 2010, 22:22

ja, jeg hørte også at det var rundt 5 store for første service, har sjekka litt rundt og funnet at noe ikke er helt riktig.

Med tanke på vossa-tur; tror jeg venter litt, vil få ned turtallet litt først. men tanken holdes varm....
Litt off-roading derimot.... [grøntsmil]
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg E.F.I » 31 Mai 2010, 00:06

Har dere bilder av maskinene med dere oppå ?
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg scaniacruiser » 01 Jun 2010, 21:41

Har ikke fått finger'n ut og tatt noen bilder enda, men skal sjærp' mæ'
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg Rusty » 09 Jun 2010, 13:25

Skal ta noen bilder så fort jeg kommer meg ut i skogen. Nå som streiken er over blir det kanskje
litt mer fredfullt i skog og mark [biker] I hvert fall her ute i Åsane
Rusty
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2010, 16:13
Bosted: Åsane

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg scaniacruiser » 18 Jun 2010, 22:43

hvordan e ståa? har nå hatt blade'n inne på 1.service. hadde gått litt over på km..... men ikke noe galt var å finne. Fikk justert tomgangen, og dermed var problemet med "treg" girhendel borte. VAr nok "låst" i gir når tomgangen var over 2200rpm... Når den skal være 1500. Har nå gått over 1800 km. på litt over 6 uker.
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: tgb blade 550 irs på tunet!

Innlegg Rusty » 22 Jun 2010, 17:47

Går bra her ;) Godt å høre at du har fått fikset tomgangen! Hva endte det opp på i kroner for førstegangs service'n da,
og vet du når den må inn igjen på ny service (greit å vite).

Det har desverre vært veldig hektisk de siste ukene så det har ikke blitt så mye kjøring. Har enda ikke vært i skogen :(
Lurte litt på å ta den med på sommerferie i Norge på henger. Da hadde det blitt mye kjøring!
Rusty
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2010, 16:13
Bosted: Åsane

Neste

Gå til Andre merker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron