E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Aeon, Adly, Barossa, E-ton, TGB, Tamoto osv...

E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg Lockheed » 25 Jul 2010, 17:40

Hei

En kjenning av meg har en E-ton Viper st50 som starter fint, men stopper når den blir satt i gir, samme om det er forover eller bak. Motor får ingen belastning slika at den stopper pga motstand, det er mer som om man slår av tenningen (el feil). Har sjekket de bryterne som føler om bremsen er aktivert når du setter i gir, de ser ut til å virke fint. Er det noen innpå her som har vert ute for det samme?
Lockheed
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 25 Jul 2010, 17:33

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg #3grina`n » 25 Jul 2010, 18:41

skru ned tomgangen litt... Sitter en gassperre på giringen på de syklene der...
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg rattatta74 » 25 Jul 2010, 20:12

Ja sannsynligvis er det bare for høyt turtall på motoren når den settes i gir..
rattatta74
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 14 Jul 2010, 20:53

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg Lockheed » 25 Jul 2010, 20:31

Atv`n går så lavt på tomgang at dersom jeg stiller den ned mer så stopper den, er så vidt den sviver på tomgang... andre tips?
Lockheed
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 25 Jul 2010, 17:33

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg rattatta74 » 25 Jul 2010, 21:33

Ved siden av oljepåfyllingsskruen er det en annen skrue i metall. Skru opp den.. Der er det ei fjær og ei kule som låser motoren i giret så den ikke hopper ut i fri under kjøring. Ta bort fjæra og kula, prøv deretter å start å sette den i gir. Da vet du ihvertfall at det ikke er den som setter det i lås slik det gjorde til meg. Jeg var overbevisst at det var girskifter motoren som det var noe feil med så jeg skrudde opp hele girboksen for derretter finne ut at det var bare fjæra som var skjev og la kula litt feil i sporet..
rattatta74
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 14 Jul 2010, 20:53

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg rattatta74 » 25 Jul 2010, 22:03

Etter det er det bare begynn å feilsøke det elektriske.. Koblinger.. Sensorer... Cdi tilkoblingene... Div snacks.. Elektrospray er en fin ting

Hadde ei fin tegning over det elektiske men får bare dette til svar når jeg laster det opp: Beklager, men forumets vedleggskvote er blitt oppbrukt
5 Bilder ble litt for sterk kost for dette forumet.. Det var ikke kult i det hele tatt..
rattatta74
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 14 Jul 2010, 20:53

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg Lockheed » 25 Jul 2010, 22:21

Hva var problemet på din da, før du begynte å mekke girkasse? Var girkassa låst i et av girene? Har rota masse i det elektriske idag uten å bli noe særlig klokere.. fekk konstantert at d bryterne på bremsehendlene fungerer, regner med at man må holde inn brems for å få satt den i gir? har aldri prød atv`n mens den virker jeg, så vanskelig å si. Sjekka også tenningslås og girvelger, dette så også ut til å være i orden. Hørte førresten at d klikka i den boksen under salen som alle ledningene forsvinner inni, (cdi boks`n?) da jeg satt atv`n i gir, er det vanlig?
Lockheed
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 25 Jul 2010, 17:33

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg rattatta74 » 26 Jul 2010, 08:35

Ja min var låst i nautral. Men jeg fikk ikke stopp på motoren før jeg slapp bremsehendelen. Og jeg la merke til at når jeg skiftet gir, så fikk jeg aldri fast lys på girindikatoren. Det bare blinket R eller F.
Jeg har aldri hørt at det har "klikket" inne i C.DI boksen. Tror ikke det er bevegelige deler inne i den (En forseglet sort boks som ligger ved siden av batteriet)

Slik du beskriver det så kan det være tre forskjellige ting det kan være feil med. Enten at C.D.I ikke registrerer at du holder inn bremsepedalen (Bakbremsen) At C.D.I registrerer for høyt turtall. Og når du sier at bremsebryteren fungerer helt frem til cdi boksen og turtallet er lavt. Ja da må det vel være at C.D.I er defekt da.
Ikke mye hjelp i manualene. Der står det bare faulty C.D.I
rattatta74
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 14 Jul 2010, 20:53

Re: E-ton viper st50 stopper når den settes i gir

Innlegg rattatta74 » 26 Jul 2010, 08:48

Når jeg tenker meg om så er det sikkert ikke noe feil med bremsebryteren. Har det vært feil der skulle den aldri ha startet.
Og ja det er et releklikk inne i cdi boksen når den settes i gir!
rattatta74
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 14 Jul 2010, 20:53


Gå til Andre merker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester