Access SP 250. Noen OBS?

Aeon, Adly, Barossa, E-ton, TGB, Tamoto osv...

Access SP 250. Noen OBS?

Innlegg gpjens » 10 Jul 2012, 09:51

Venter en helt ny Access SP 250 i "posten" fra Motor Scoop i disse dager. Jeg har lest på div forum at det kan være noen barnefeil i starten, men at folk jevnt over er fornøyd når ting er rett justert.

Men hva er det jeg bør være obs på? Litt greit å vite om jeg exmpl bør ta med meg pluggnøkkel på første langtur, om kjede ikke er av top kvalitet og bør ha med verktøy for å stramme om jeg skal kjøre langt noen timer. Kommer til å gå over doningen og sjekke at alt sitter som det skal, så slipper jeg å oppdage at noe har løsna, rista og blitt ødelagt.

Hvordan er denne modellen å kjøre på dagstur langs europaveiene våres? Er det ok turtall i 70-80km/t, eller anbefales det da å trimme litt og dreve om for å slite mindre på motor? Usikker på om jeg vil skifte CDI for å ta bort turtallsperre, da dette sikkert er stressende for metallet og lagre i motoren om jeg presser den for mye..( ?? )
gpjens
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 23 Des 2008, 09:36

Re: Access SP 250. Noen OBS?

Innlegg gpjens » 13 Jul 2012, 15:17

-- eller generelt noe spesielt en bør se over når en mottar "box fresh" atv som er ferdig klargjort, samme hvilket merke det er? Sjekke at oljenivå er kortekt kanskje.. noe mer?
gpjens
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 23 Des 2008, 09:36

Re: Access SP 250. Noen OBS?

Innlegg magnetmannen » 29 Aug 2013, 16:23

hei , jeg husker at girvelgeren må justeres etter en stunds kjøring, den var ikke helt i sporet og det gjorde at motoren stoppa. exakt hvorfor vet jeg ikke, men det lot seg løse med verktøyene som den kommer med under setet. det er ett lite klikk på girkassa når den er "i sporet" og girvelgeren må passe perfekt både oppe og nede. dette var en smal sak å justere selv. husk å kjøre den inn, halv gass, lavt turtall de første 500 km. så bytter du olje, og kjører normalt de neste 500 så bytter du olje igjen. da er den færdig innkjørt og du trenger bare bytte olje hver 1000 km.
Access 300 Sport.
magnetmannen
400ccm
 
Innlegg: 104
Registrert: 02 Mai 2009, 18:50


Gå til Andre merker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron