[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - racing "buggy" under 400 kg?

racing "buggy" under 400 kg?

Aeon, Adly, Barossa, E-ton, TGB, Tamoto osv...

racing "buggy" under 400 kg?

Innlegg 400 » 31 Jan 2013, 14:27

Hei. Jeg har veldig lyst på en racing buggy for vei som kan registreres som mc.
Jeg ønsker en med tak og dører slik at jeg kan bruke den året rundt til og fra jobb osv.

Har sett litt på SECMA 500 XT, men den har jo utrolig liten motor og ser stygg ut også [vittig]

Finnes det noe på markede med en litt sprek mc motor i?

Eller kan jeg bygge min egen og få den godkjent og reg som mc?
400
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 31 Jan 2013, 14:23
Stolt fører av:

Re: racing "buggy" under 400 kg?

Innlegg Turbotralte » 31 Jan 2013, 21:34

Hei.

Har kikket litt rundt etter det samme, men kom også frem til att det stort sett var secma og velge i her til lands som hadde tett skall rundt seg ( kikket på f16) men ble litt for dyr. Finnes jo noen andre men disse registreres som bil, og da er meningen litt vekke.

Jeg kikket litt på denne også http://buggysport.no/buggy-gokart/800ccm-jeep-buggy og tilsvarende typer. Men endte opp med og bruke kjøreutstyret istedet da hjelm er uansett påbudt når det er mc registrert.

Sprek er vel ingen av dem fra fabrikk, da alle begrenses til 21 hk maks for registrering og godkjenning. Noen kan jo fjernes blomberinger på for mer futt. Alt i alt er det bedre og finne en bedre motor og sette vis det er fart man vil ha, mc motorer er lett og finne og går godt, men de mangler en ting og det er revers. Kjedelig og måtte hoppe ut og skubbe doningen hver gang man burde kunne rygge. [smiil]

Finner du en motor som har revers, feks fra større racing atver med manuellgir så går det også veldig bra [oh yes]

Vet ikke hvordan det er og bygge seg en og få godkjent, men ser for meg det kan bli en solid papirmølle og gå igjennom. Du slipper letter unna med og modifisere ett allerede eksisterende produkt.
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 22 Jul 2010, 13:14
Bosted: Bergen


Gå til Andre merker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester