[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Mangler motorkraft, Linhai 300 4x4

Mangler motorkraft, Linhai 300 4x4

Linhai 300 4x4/2x4, Linhai 520

Mangler motorkraft, Linhai 300 4x4

Innlegg _kenneth_ » 14 Des 2012, 18:55

Hei, holder på å fikse en Linhai 300 for en kompis. Fikk bare så vidt start på den når jeg fikk den, så jeg plukket fra hverandre forgasseren og gjorde den helt ren, satte den sammen igjen og prøvde, ingen forskjell. Sjekket at det ikke var noen lekkasjer/falskluft osv, resnset og testet plugg, men ingen forskjell. Kom til at det måtte være bensinpumpa, så fikk tak i ny, byttet, og den startet på første forsøk og gikk helt rent og fint. Skulle deretter ut å prøvekjøre denne, og fant fort ut at det ikke var som det skulle, for det var ingen kraft i motoren. Når jeg kjører fremover på flat vei, så øker den turtallet sakte men sikkert, og jeg oppnår en toppfart på ca 35km/t. Nå er det snø ute også, og det er ikke piggdekk, og jeg klarer bare så vidt å spinne den rundt ved full gass og kun bakhjulstrekk. Når jeg setter den i N og gir full gass, øker den også turall til noe som høres ut som maks, uten noen antydning til fusking eller lignende. Jeg lurer derfor på hva som kan være galt, hva jeg evt. kan ha justert bort og hvor jeg bør begynne å lete? Har sjekket at jeg har fullt utslag på forgasser ved pådrag. Noen som har noen gode tips? :)
_kenneth_
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 14 Des 2012, 18:47
Stolt fører av:

Re: Mangler motorkraft, Linhai 300 4x4

Innlegg smaug » 14 Des 2012, 19:46

Sjekk at forgasseren er justert korrekt dvs at grunninnstillinger er på plass. Hvis alt stemmer så langt ville jeg sjekket ventilene på motoren. De kan være veldig tight noe som medfører at ytelsen går rett i dass.

Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Mangler motorkraft, Linhai 300 4x4

Innlegg _kenneth_ » 15 Des 2012, 01:15

Jeg tror jeg begynner med forgasseren, da det er den jeg har rotet med.. Er det noen som vet disse innstillingene, slik at jeg har et utgangspunkt å prøve ut i fra..? :)
_kenneth_
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 14 Des 2012, 18:47
Stolt fører av:


Gå til Linhai

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron