[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft)

Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft)

Linhai 300 4x4/2x4, Linhai 520

Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft)

Innlegg olechr_larsen » 15 Feb 2013, 20:28

[hjelp]

var ute nå og dro vekk snøen i gårdsplassen, plutselig kom det en "skrangle" lyd fra motor (mulig girkasse?) og jeg mistet trekkkraft, ulyden følger turtallet virker det som, samt det var en litt merkelig lukt, vanskelig å beskrive da det ikke luktet cluch og ikke olje... stoppet straks og peilet oljer. er fult med olje på girkasse og motor har olje til rett under midt på peilepinnen. den har vært lavere før. lurer nå på og bytte oljen før den startes igjen. (for å være sikker) er detn oen som har tips til hva det kan være? [hjelp]

hvor anbefales det handle deler når jeg bor i Larvik? SJ-motor er jo borte (der den er kjøpt)
Sist endret av olechr_larsen den 16 Feb 2013, 15:14, endret 1 gang
olechr_larsen
150ccm
 
Innlegg: 36
Registrert: 11 Jan 2011, 21:47
Stolt fører av:

Re: Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft) og olje bytte

Innlegg smaug » 15 Feb 2013, 20:47

Ta bort variatordekselet og sjekk variatorene. Høres ut som noe er løst der.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft) og olje bytte

Innlegg olechr_larsen » 15 Feb 2013, 20:58

Ok. Da skal jeg prøve å finne det og ta det av. Hvor bør jeg finne det?

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 2
olechr_larsen
150ccm
 
Innlegg: 36
Registrert: 11 Jan 2011, 21:47
Stolt fører av:

Re: Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft) og olje bytte

Innlegg smaug » 16 Feb 2013, 00:38

Er ikke sikker på hvilken side det er på de maskinene men mener å huske at det er på høyre. Et ganske stort deksel på siden av motoren.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft) og olje bytte

Innlegg olechr_larsen » 16 Feb 2013, 14:28

Feil funnet tror jeg. Et hjul som var løst med nedslitte tenner

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 2
Vedlegg
uploadfromtaptalk1361021338041.jpg
uploadfromtaptalk1361021330413.jpg
uploadfromtaptalk1361021286534.jpg
olechr_larsen
150ccm
 
Innlegg: 36
Registrert: 11 Jan 2011, 21:47
Stolt fører av:

Re: Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft)

Innlegg Finnbjart » 17 Feb 2013, 16:36

Ouch det så dyrt ut :/
Finnbjart
150ccm
 
Innlegg: 47
Registrert: 06 Feb 2013, 22:00
Stolt fører av:

Re: Hjelp! ulyd i motor? (mistet kraft)

Innlegg smaug » 17 Feb 2013, 17:20

Ut fra det jeg ser må du ha ny yttre halvdel av primærvariatoren. Kanskje indre del også men det klarer jeg ikke helt å se ut fra bildet. Spline tappen er vel i stål så den gir seg sist, det er yttre del som har gitt seg, sikkert fordi bolten ikke har blitt strammet hardt nok.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Linhai

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron