Den RMK'en er gråimportert og ikke noe du får skilt på uten å betale avgifter. Ingen garantier gjennom importør her i Norge og egentlig bare et leketøy for de med litt for mye penger som ikke vet hva de skal bruke det til. Ikke tenk på det engang. Kjøp en RMK gjennom en forhandler i det minste(men da er prisen deretter også).
Hvis du tar en titt på tracksusa.com så ser du fort greia.
http://www.tracksusa.com/rail_extension ... ail_skidooLitt nede på listen over rail til Ski-Doo så står Mach Z fra 05 oppført. Feks 121"-136" betyr at du forlenger fra 121" som er 307cm(orginal lengde på din maskin) til 136" som er 345cm. 345cm er veldig vanlig lengde på hybrid maskinene som feks Renegade, Switchback osv samt touring modeller. Ser ikke all verden ut i forskjell men hjelper mye. Neste lengde er 144" som er 365cm men da begynner det å bli litt vel langt uten å flytte bakbukken bakover som igjen blir mye greier og ikke verdt det. De korteste Summit og RMK modellene har 365cm belte. Bredden er den samme, 38cm.
Vær oppmerksom på at hvis du velger veldig høy kam på beltet så må drivhjulene også byttes til en med mindre diameter da kammene vil ta i tunnelen. 44mm kam er passe på en Mach Z og så kanskje kuttet ned til 40mm. Ripsaw mønsteret er et veldig fint mønster som tåler mye juling.
Ellers må jeg jo si at det er et modig valg å velge en maskin med 172hk som første scooter
Den går jæææævla bra og drar og drar så du ikke vil tro det. Bruk orginal variatorreim og følg litt med på maks rpm du har og juster TRA variatoren slik at du ligger på ideell turtall. Et "klikk" tilsvarer ca 200rpm så hvis du får maks rpm på si 8000 men skal ha 8200 rpm og variatoren er satt til 3, løsner du alle tre muttere, vrir over bolthodet slik at streken peker på 4, dytter inn bolten og strammer mutteren igjen. Dette er kun for ytelsen din del ikke noe annet. Du ødelegger ikke noe om du lar det være. Skal du kjøre med slede kan det være greit å øke turtallet på denne måten med å kanskje sette den til 6. Alle skal være på den samme innstillingen!
Jeg er klar over at mange setter MXZ frontdempere på disse da MXZ og Mach Z har samme forstilling men Mach Z'en er litt "senket" i forhold. Med MXZ dempere blir den like høy i fronten og får like lang fjærvandring. Jeg hadde nok ikke gjort dette. Mach Z'ene er lagd for å kjøre fort på løyper og har alltid vært god til dette og da merkes det veldig fort hvis fronten blir litt høy. I 150-160kmt er det greit at maskinen ikke begynner å fange luft. I 180-190kmt er det veldig veldig greit at ikke fronten begynner å "sveve". Reiser du deg opp over vindskjermen da må du holde deg godt fast i styret".
Det er også litt morsomt at i 2005 når Mach Z og Summit kom med 1000SDI motoren var de den mest stillegående maskinene i salg. Selv 4-taktere lagde mer støy/musikk