Noen her som har erfaringer å dele med hvor tykk isen bør være før vi begir oss utpå med traktor? Vi har vært utpå isen før men da har det vært 40-50 cm med is... nå er det bare 22 cm.... Er en liten traktor btw.... ca 1.7 tonn med freser. Vi må jo ha en bane å ha det morro på
jepp! jeg har lest de reglene der, men bare lurte på om dere hadde noen egne erfaringer med is? Vi hadde traktoren utpå isen i dag, men synes det knaket litt vel mye, ( 45 cm dypt vann der vi prøvde).... Det er det psykiske rundt dette med is
Jeg lærte av bestefaren min at to økseslag var nok til å gå på den. Husker at forsvaret hadde noen regler på is men husker jo selvsagt ikke de lengere.
det er på hadeland, men ikke på mylla Jeg må høre med grunneierne først! vi er allerede en del som skal kjøre der, men kan høre Hvor mange blir dere i såfall?
ok, tror ikke det skal bli noe problem! Men først må vi få brøytet banen ordentlig med traktor, den er bare 4 m bred nå! Må ha rundt 8 meter bredde.... vi skal forresten kjøre der med crossykler
Høres jo artig ut det da:) ja, er vel rått med crossere og ispigger- skulle hatt såpass lange pigger på atv også....men vi kjører 4x4 med skrupigger- med ca. 4mm utstikk... Er det stort område -lang bane dere brøyter? ja- du får holde oss oppdatert....gøy å sett hva vi kunne få til... Kansje klubben kunne hatt "den faste turen sin" opp til hadeland siste søndagen i februar..ca. 5-15 atv!!
vi tar våre forholdsregler ja! Prøveborrer ivertfall 15 plasser før vi sender utpå en traktor! Men på vannet vi driver på så er det kun en bekk i hver ende på vannet, å det er veldig lite strømniger der, så isen er aldtid like tykk overalt der vi driver... Men vi tar ingen sjangser så derfor venter vi i 14 dager til