Hei.
Hk og hastighetsbegrensninger har vel sammenheng med avgiftsberegning ved nykjøp. plombering har jeg ikke så stor erfaring med. Det jeg har fått med meg er at en del motorer er "strøpt" i innsuget. Dvs.mellom luftfilteret og toppen. Ofte med en stor blikkskive med et bittelite hull i. Slik at den stakkars motoren får en form for "munnlås". Er visst enkel å fjerne. En annen pop. måte å begrense effekten på, er å hindre deg i å gi full gass. Dette kan enkelt gjøres ved å hindre at gassarmen på styret har full vandring ved å montere en skrue der som lett kan fjernes.
Når det gjelder T3 kontra MC registrering, så tror jeg prisdifferansen på en ny atv ligger i størrelsesorden ca 30 laken for en som koster 120 som T3. En traktorregget atv er etter hva jeg forstår begrenset både på effekt og hastighet. Da spørs det hvordan bruk du skal ha den til. Jeg kjøpte en som er regget som mc. Da er iaf sjansen for å bli tatt mindre. Om man kjører i åtti med en som er T3 regget, da er det hvertfall åpenbart for onkel blå at jeg skylder Siv endel penger, hehe. Blåmannen kan jo lett finne ut hva den er regget som ved å skanne skiltet ditt når han ligger anonymt bak deg i sin sivilbil
Får håpe at frustrasjonen har dabbet av litt eller i det minste har veket plassen for rettferdig harme over et uoversiktlig og tidvis urettferdig avgiftsystem. Har jeg kommet med vranglære i innlegget her håper jeg at noen kan rette opp det.
Ha en fin kveld