Vinter vedlikehold.

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Vinter vedlikehold.

Innlegg amadeus » 18 Nov 2007, 17:36

Prøver sprøyteolje ramme og vaske ofte når jeg kjører på saltede veier. :? de salter alt for mye her jeg bor. Men merker ATV er ikke beregnet på Saltede vinterveier.

Noen som har andre måter å redde ATV'en fra saltdjevelen?

Vinterkjøring ruler.

LTZ 400
Dinli 450 "solgt"
amadeus
150ccm

Re: Vinter vedlikehold.

Innlegg pancho » 22 Nov 2007, 19:02

---------
Blå Edderkopp
Can Am Renegade, 2007, historie :-(
Can Am Max 650 XT, 2009, historie
Bombardier Rally 2004
Forresten, FRP....sucks!
---------
pancho
650ccm

Vedlikehold/reingjøring

Innlegg amadeus » 26 Jun 2009, 12:56

Evaluerig fra vinterkjøring:

Litt feil årstid. men har endelig greid få sykkelen skinnende og pen igjen med henhold til plastikk og. Skulle jeg kjørt kun på solskinnsdager hadde det blitt mye garasjetid. På plastikk har jeg brukt mye båtrubb med polering. funker relativt bra og fjerner trafikkfilm etc. Under skjermene som er en vesentlig synlig del på en cross quad måtte jeg til med stålull. sansynligvis ikke beste løsning, men ingenting annet fikk den hvit og fin igjen.

Ramme og annet metall:
Etter å ha forsøkt olje, så WD40 som ble meget dyrt har jeg funnet at diesel er utrolig bra verktøy. Olje holder for mye på dritt. WD40 er ok men litt tyntflytende og dyrt. Men diesel for å smøre og fjerne skit fra vinterkjøring er helt suverent. :-)

Bruker nå diesel på ramme og kjede og ellers det meste av metall. Mange som snakket om rengjøring for hver kjøretur om vinteren. Men kan fort bli tung sykkel av bare is da. Og upraktisk lang tørketid etc.

Elektrisk:
Alle kontakter som er utsatt er satt inn med gris. Må seff ikke bruke for mye gris på el komponenter da kontakten kan forsvinne. Men riktig mengde har hindret mye el prob for meg.

Eksosanlegg:
Hele eksosanlegg med potte etc er nå slipt ned med en grovrengjører fra biltema, kjapt og enkelt. denne er snill med metallet men fjerner maling og dritt etc. deretter påført 4 lag med varmebestandig maling. skal tåle 650 grader.

Er litt jobb på våren etter en vinter. :)

Bruker cross quaden min sommer og vinter til jobb. og dette e beste oppskrift jeg har funnet for å holde sykkelen rustfri, funksjonabel og pen. Om andre har bedre ideer så taes det imot med takk.

PS! Tyntflytende olje er selvfølgelig og et must for vinterkjøring. blir treg og tungstartet om ikkje.
amadeus
150ccm

Innlegg Bjork » 26 Jun 2009, 20:15

I stedet for å bruke grease på det elektriske anlegget, så anbefaler jeg heller å bruke f.eks. fra Biltema. :YEAH
2007 Can-Am Outlander MAX 800 EFI
Bilde
Bjork
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg amadeus » 30 Jun 2009, 12:52

Batteripolfett skal testes. Høres ut som en meget god ide. :-)
amadeus
150ccm

Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 6 gjester