[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Gamle travere og nye hingster

Gamle travere og nye hingster

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg rr_a » 17 Feb 2011, 12:54

Emnet var Gamle travere og nye hingster - interesser og engasjement går i bølger og har man vært ekstremt engasjert i et emne/en hobby over tid kan man kanskje møte veggen og trekke seg litt tilbake. Dette er egentlig ikke situasjonen i vårt tilfelle, men vi fikk en skikkelig atv-nedtur ifjor med de store forventningene til xtp'en som viste seg å ha bedritne kjøreegenskaper pga a-armene. I tillegg er det sikkert en del mennesker på like linje som oss som ikke er glad i det hvite kalde som dekker landet nå og derfor heller ikke kjører atv i snøen om vinteren hvis de kan unngå det. Kjører man ikke om vinteren, har man trolig heller ikke så veldig mye å skrive om her mens man går på tomgang i godstolen. Det er nok en del "gamle travere" som følger med her inne selv om de ikke skriver noe.
Når det gjelder nye hingster så ligger det ikke for alle å stikke hodet frem og skrive noe i et forum.
Jeg synes generelt det er mange bra og varierte innlegg her i forumet, enten det er fra nye hingster eller gamle salrygga øk.
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07


Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg Bredpitt » 19 Mar 2011, 08:04

Jeg hilser da alltid på tunge atv når jeg kjører langs veien.. men det er veldig får som hilser tilbake.
Hilser stort sett ikke på 50cc scootere for de fleste er bare 16 åringer som tror jeg er en tulling, men de fleste atv som går på veien hilser jeg på.

Jeg kjører Honda Shadow.
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av:

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg CCOB » 19 Mar 2011, 13:23

En kjapp kommentar, nå får de som føler for det skyte meg...

Jeg vet ikke med dere, men noen har på forumet kan med fordel lære seg å omformulere seg. Nå kan den som føler for det ta det til seg å bli gretten å de som kansje skjønner hva jeg mener kan se at det er flere som har reagert på det.

Det jeg skriver under her STÅR jeg for så om du ikke liker tryne mitt å min holdning så foreslår jeg at du sier det med en gang så kan vi vite hvor DU står.

1. Når det kommer en inn her å spør det uungåerlige spørsmålet. HVILKEN MASKIN ER BEST? det er som å gå inn i en opel foretning å spørre hvorfor de ikke har en mercedes... HVER GANG! hvorfor skal alle som det gjerne er de samme hver fordømrade gang si at deres maskin er BEST? å så begynne med drit kasting på alle andre merker? Jeg går inn i en diskusjon med åpent sinn, om du sitter å skryter av din POLARIS, CAN-AM, SYM.... eller ett annet merke, jeg vet ikke hva innstillinga di er men jeg kan fortelle hvorfor JEG kjører CAN-AM, så kan jo du se om behovet er en CAN-AM eller POLARIS da......

På messa vi sto på forige helg, var det flere som spurte hva vi solgte... vi selger ikke maskiner, vi viser fram hva som finns... derfor hadde vi på vår stand, Yamaha, Polaris å Can-Am.... Når folk spurte, hva er det beste til å drive med i skogen? svaret mitt var, jeg har prøvd Can-Am å Polaris IKKE prøvd Yamaha i skogen til å dra fram en elg eller lignende, så det merke kan ikke jeg si noe om, men jo en can-am kan du sette belter på da virker det i skogen... men det er tross alt pengene det står på, å ett belte kitt er dyrt.

2. Når en mann er så "uheldig" å finner en teknisk løsning som funker for han, å han i beste mening skriver å illustrerer det her, så godt han kan. Så er det som oftest en av innleggene på første side (om han er så heldig å får en tilbakemelding) at DET DER ER DØ FØDT, det du har laget der vill ikke holde, det du har der er bare å glemme!

Ån skal det sies at VÌ er ikke ALLE verdens mestere, men hvem i helvette er det? Ja ok konstruksjonen så litt spinkel ut, je ok den virka ikke helt etter planen.... Hvor for skal vi hakke på de som vill prøve dette ut, hvorfor skal vi ødelegge de gode iddeene? I stede for å hakke på de som ihvertfall kommer med iddeer, kan vi ikke heller prøve å være konstruktive? kan vi ikke heller si at OK du har laget det slik, jeg har laget det slik, begge måtene fungerer. å BEGGE IDEENE VAR GODE?!?!

JEg prøver å si at om vi bare klarer å sammarbeide om dette forummet å får alle til å hjelpe verandre i stedefor å på peke hverandres feil, tror ikke dere at vi faktisk kan få ett hyggeligere miljø?

(Snik reklame)

Nå kommer det en artikkel om DK 2010 på trykk i X4 magasinet, jeg skal legge det ut i PDF format, les stykke så ser dere hva jeg mener med positive ting, Jeg rakker ikke ned på MC selv om de er anneledes, jeg sier ting med ett smil å på spøk.
Jeg vet at en må starte, faren jeg ser på er at om vi lar holdningene som verserer på forumet, få bli ARV da er vi ille ute å kjører.... kan vi ikke si det slik, Gjerne kommenter om dere er enige, å Moderator, om du føler for det kan du legge denne posten øverst i en ny tråd.


DERSOM DU IKKE HAR NOE POSITIVT Å SI IKKE SKRIV!
Dersom du mener du har en bedre ide, Greit, legg din fram vinklet som ett tillegg, ikke som et "MOT"argument.
Dersom du mener folk har FEIL ikke ta en kamp om hvorfor DU mener det, skriv heller hvordan du ser saken.
Om du på død å liv skal få noen til å like ditt merke så trenger vi ikke DRITT kasting, skriv heller Hvorfor du valgte ditt merke.
Om du har ett "problem" still spørsmålet.

(Ett problem er ett problem fordi DU ikke har kunskapen, det er ikke feil å ikke ha kunskapen, for det kan være komplekse ting vi snakker om. Men bruker du forumet til å stille spørsmål på, så er det ikke ett problem lenger, det er en utfordring for desto flere hoder som tenker desto større er muligheten for å løse det.)

Kan ikke vi prøve å ha en hyggelig tone her på forumet.

Nå har jeg skrevet dette å dette står jeg for er det noen som har noe i mot det, så er dere gjertelig velkomne til å si i fra jeg har både PM, mail å telefon.

Men som sagt, har du ikke noe positivt å si eller har motforestillinger til det jeg mener, så ja vell.... Vi er alle forskjellig å jeg legger i ordet "trampet på" at noen prøver å være verdens mestre, jeg har funnet ut at hadde ikke jeg for eksempel fått den hjelpa jeg fikk på messa, hadde jeg ikke klart å fått stablet så mye på beina, å jeg er takknemelig for alle gode råd å innspill....

Så har dere motforestillinger mot min innstilling si i fra, så finner vi ut hvorfro, for ødelegger jeg dagen din med at jeg er her, så må vi prøve å løse dette, for jeg ønsker ikke at du skal få ødelagt dagen... for meg.....

Å du.... SMIL! [oh yes]
Can-Am 800 LTD 2011 The bloo lady....
Can-Am 800 LTD 2009 The Red Lady (Solgt) 80(
Can-Am 500 Max XT 2008 The undertaker (Solgt) 80(
CCOB
800EFI
 
Innlegg: 738
Registrert: 25 Mai 2008, 15:56
Bosted: Trondheim
Stolt fører av:

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg okelbo » 19 Mar 2011, 18:29

Ett meget bra innlegg [oh yes]
Yamaha Wolverine 700
Yamaha Wolverine X2

http://www.arendal-atv.com
Brukerens avatar
okelbo
Renovasjons sjef
 
Innlegg: 329
Registrert: 02 Mar 2007, 22:16
Bosted: Vegårshei

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg smaug » 19 Mar 2011, 18:56

Bruker jeg samme forum som du CCOB? Jeg ser ikke de konfliktene som du prøver å illustrere. Jeg synes rett og slett at atvforumet.no er en meget åpen og fredelig forum. Litt småerting skal det være mellom de forskjellige leirene. Hva ellers skal vi da krydre forumet med? Vi vet jo at når vi samles så er vi så enig som det går an og hjelper alle som har behov for det hva enn situasjonen er. Noe annet har i allefall ikke jeg opplevd.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg MaxMekker » 19 Mar 2011, 21:47

Hmm hvor kom dette fra CCOB?
Jeg er kanskje ikke den som er mest aktiv på forumet lenger, men titter innom.
Men jeg kan vel ikke si att jeg kjenner i så mye igjen det som blir skrevet.
Hvis noen ikke tåler krydder i hverdagen så må jeg nesten si pytt pytt, men åpenbare personangrep vil jeg ikke se her inne.
Runar Holm

Harley Davidson Ultra Glide Classic
MaxMekker
Tusenkunstner
 
Innlegg: 1267
Registrert: 23 Mar 2007, 21:07
Bosted: Bamble

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg E.F.I » 19 Mar 2011, 23:09

Er enig med både CCOB , smaug og Maxmekker.

Ting er i endring.

Har tidligere vært litt mye propaganda for eget merke overfor de med tynnere lommebok, eller de som ikke vil ha et dyrt merke.

Samtidig så synes jeg jo at artikler som den shortcut holder på med om sin UTV er knallbra både for oss gamle travere men også for forumet.

Liker at Dinli, SMC og Acess for å nevne noen blir seriøst diskutert her inne.

Men savner flere innspill på de rimeligere merkene..... og jeg vet at noen føler seg overkjørt her inne av oss andre som har dyre merker.

På den ene siden må can am eieren få lov til å skryte uhemmet av sin can am... men på den andre siden er det mange som også forventer åpenhet og respekt for de med andre merker eller som tenker tanken om andre merker.

Må innrømme at når jeg synes at det kan bli litt ensporet her inne så kan jeg poste litt mot-medisin her inne, noe jeg har fått pepper for tidligere [smiil]


Til slutt så synes jeg at det er bra med debatt her... og det er lenge siden jeg som moderator har følt at jeg har måtte fjerne innlegg..... lenge siden jeg har fått i oppdrag fra lesere som ønsker at jeg som moderator skal fjerne innlegg.


Synes at det er et bra forum ...men med litt ubalanse der can am og polaris kanskje tar mye av fokusen for de som ikke eier eller har interesse for akkurat de to merkene.

Personlig oppfordrer jeg alle med Quad, atv , 6 og 8 hjulere til å bli med her. [oh yes]
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg smaug » 19 Mar 2011, 23:38

Jeg klarer ikke helt å se problemstillingen E.F.I. Mulig fordi jeg er en av dem som kjører en "über dyr Can-Am" og derfor er inhabil. Personlig mener jeg at alle ATV'er er dyre. 60-70 høvdinger er mye penger det også!
Jeg som kjører CA kan ikke messe om feks Dinli eller SMC osv fordi jeg har ikke noe forhold til de akkurat som en som kjører Polaris, Honda eller Yamaha vil gjøre det noe særlig(som vi også ser). Det ansvarer må nesten de som kjører disse merkene gjøre. Post bilder, løs problemstillinger osv. Det nytter i allefall ikke å IKKE poste her! I mine ører blir det offerrolle mentalitet.

Min innstilling til "billigmerkene" er at de ikke er så forbanna billig. Klart, hvis du har 70000 cash i hånda og skal kjøpe en ATV for disse pengene så stiller det seg litt anderledes men de alle fleste må vel gå til banken og be om spenn og da er realiteten den at om du låner 75000 eller 120000, utgjør ikke den helt store summen å betale i mnd. Litt god råd må man nesten ha for å ha ATV som hobby uansett. Ting skjer, dippedutter går i dass mao ATV er ikke en billig hobby.
Dette er råd jeg gir til alle mine venner som spør om hva de skal kjøpe og hva det koster.
Da sier jeg som det er. ATV er dyrt å kjøre med. Såpass dyrt at du vil at maskinen skal fungere best mulig og være egnet til det du skal bruke den til og må tåle å både bli brukt og misbrukt nå og da. Du vil ikke på toppen av det hele bruke penger på deler/service/måhaoppgraderinger og kanskje ikke få brukt sykkelen når kompisene rundt deg er klar for tur. Hva står vi igjen med da? Fakta er at utvalget er ikke enormt. Det er bare sånn det er i Norge. Polaris har noen fine sykler(som er dyre), Can-Am har noen fine sykler(som er dyre), AC har noe(som også er dyre). Så har vi Kinamerkene som jeg mener helt ærlig ikke er billige nok. Syklene er ikke dritt, men motormessig er det tamt og kvaliteten er rett og slett ujevn(mao at noen funker som et skudd mens en uforholdsmessig stor andel har problemer).
Japsemerkene er ikke mest kjent for å være egnet på vei selv om det lar seg gjøre.
ATV er sært og enda særere i Norge.

Som nevnt før. Jeg kan ikke huske at noen med Kinamerker har blitt behandlet noe dårligere enn noen andre. Jeg synes med hånden på hjertet at vi i Atvforumet.no er jævla hyggelige her på nettet i forhold til mange andre 4x4 forumer jeg har vært mye på. Stort sett så har vi litt pissekonkuranse mellom CA og Polaris men for min del er det mest på gøy også får man av og til en på trynet som man lærer av. Helt topp i mine øyner. De gangene vi møtes er det alltid kjempebra stemning og ingen som skuler på noen og masse røverhistorier på gang som seg hør og bør(tørr ikke å tenke på hva som hadde kommet fram med litt jodlevann i blodet også).

Vi som medlemmer her kan bare gjøre så så mye for at andre skal være aktive, resten må en gjøre selv.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg Sid » 20 Mar 2011, 18:08

Hei et lite forslag fra en som er ny her.. Vis noen kunne ryddet opp i den andre merker på hovedsiden.
Slik at de som kommer med andre merker faktisk kan finne sin atv der og ikke 7000 emner som er uspesifisere fra folk som lurer på ting. Vis det hadde vert litt mer orden der så tror jeg flere ville brukt det også...

Bare en tanke [pc crap]
Brukerens avatar
Sid
400ccm
 
Innlegg: 133
Registrert: 06 Apr 2010, 14:24
Bosted: Bergen
Stolt fører av:

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg smaug » 20 Mar 2011, 22:46

Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Gamle travere og nye hingster

Innlegg Sid » 20 Mar 2011, 23:19

[/quote]Et utmerket poeng synes jeg. Det er kommet noen flere merker i det siste som absolutt burde være der. Feks Cetek.[/quote]

Det burde vert mulig å lage gupper under andre merker ikke bare tråder lik hoved siden mener jeg.
Da kunne man oprettet en gruppe for hvert merke og holde tåder for dem litt mer oganisert.
Tror man ville fått flere med da..!? [geek]
Brukerens avatar
Sid
400ccm
 
Innlegg: 133
Registrert: 06 Apr 2010, 14:24
Bosted: Bergen
Stolt fører av:

Forrige

Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron