[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - OFFSHORE

OFFSHORE

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

OFFSHORE

Innlegg Vangsjelding » 20 Okt 2011, 16:49

hei, jeg vet det sitter mange gutter inne her som er inne i bransjen.
og jeg sitter her med samme tanke, om å skaffe det av krevende kompetanse å søke med offshore/oljeplatform/borrerigg, eller hvaforno.

sitter nå med fagbrev i tungbilmekanik, har forstått at brønnteknik er et must, eller?
selvfølgelig må sikerhetskurs til.
hva mere bør man ordne seg før man søker?
hvordan ser cv`n deres ut karer?
har dere tips og ideer, så kom med de.
har ikke så alt for mye greie på dette her, men håper dere kan komme med noen gode råd og lignende

ska ut i førstegangstjeneste i januar, og da selvfølgelig prøve å få ordna ting på det året, også få med mestmulig ut av forsvaret.
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:

Re: OFFSHORE

Innlegg Stranger » 11 Nov 2011, 16:12

Hei.

Det du trenger for og jobbe offshore på feks plattform er:

Grunnleggende sikkerhetskurs som er OLF godkjent.
Helseattest.
Pass.

Og ikke minst relevant utdanning for det yrket du søker jobb innen. Ett kurs i bore og brønnteknikk eller tilsvarende er ingen jobbgaranti. Det har blitt stor buisness for mange og føre kurs i alt mulig rart som er offshorerelatert, men faktum er att man kommer ikke lange veien uten rett skolebakgrunn.. Yrkene som har litt lavere inngangsterskel er iso fag, som vil si overflatebehandling, isolasjon og stillas. Iso fag har og mye lavere lønn enn de fleste andre yrker der ute.

Med tungbilmekanikerfagbrev kan du såklart prøve og søke på mekanikerstillinger, da det er flere mekaniske avdelinger på en plattform. Men om det er godt nok tør ikke jeg svare på.

Selv er jeg utdannet tømrer, og har jobbet innen isolasjon på plattform i noen år som er ett nært beslektet yrke. Men har sluttet med det og gått tilbake til min gamle jobb der jeg trives mye bedre. og tjener bedre. :-)
Stranger
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 11 Okt 2011, 15:44

Re: OFFSHORE

Innlegg Vangsjelding » 12 Nov 2011, 00:19

okey, det står tydelig på sidene om brønnboringskurs, at en har ingen jobb garanti fordi om man har dette, i følge deg kan det vel kanskje være like greit bare gå i gang å søke på mekaniske jobber ute der, sånn jeg står nå? med nevnte sikkerhetskurs som nødvendig for å jobbe offshore. noe jobberfaring er kanskje av større fordel?

det er vel ikke mest lønna som trekker meg, det er heller muligheten til å bo i hjembygda å likevel ha en relevant jobb, samt turnusopplegget som kan være meg veldig passende [oh yes] lønna hører med den og.
men selvfølgelig, som mange har erfart, den hverdagen passer ikke for alle, jobben må passe til livssituasjonen din og [smiil]

takk for infoen, har du eller andre mere nyttig og behjelpelig informasjon å komme med, er jeg takknemlig for det [oh yes]
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:


Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron