[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Kjøre uten luftfilterboks

Kjøre uten luftfilterboks

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Kjøre uten luftfilterboks

Innlegg Dosk101 » 23 Mar 2012, 19:23

Hei er det skadelig å kjøre uten dekselet som dekker luftfilteret? Skal ha på skølve filteret men lurer på om det er skadelig Å bare ta av dekselet.
Mvh Kristian

Det er ikkje lengden på tryllestaven som teller, men magien inni den
Dosk101
400ccm
 
Innlegg: 116
Registrert: 22 Okt 2010, 07:06
Bosted: Varhaug
Stolt fører av:

Re: Kjøre uten luftfilterboks

Innlegg rr_a » 23 Mar 2012, 20:05

næh.. tror i utgangspunktet det ikke er skadelig og du kan muligens få litt mer effekt. Men du kan også lettere få fukt og vann i filteret siden det ikke er beskyttet og drar inn luft fra alle kanter. Eller...?
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Kjøre uten luftfilterboks

Innlegg Dosk101 » 23 Mar 2012, 20:15

Meg å en kammerat hadde dragrace før og etter eg tog av dekselet. Han tog meg før og eg tog han når dekselet var av. Nei eg tar på dekselet når skal ut i terrenget . Men lurte bare på hvordan det var uten. For vist du har sett gate Biler, er det noen som har tatt ut eine frontlykta og sett luftfilteret ut der, for max lufttilgang. Men eg vet ikkje
Mvh Kristian

Det er ikkje lengden på tryllestaven som teller, men magien inni den
Dosk101
400ccm
 
Innlegg: 116
Registrert: 22 Okt 2010, 07:06
Bosted: Varhaug
Stolt fører av:

Re: Kjøre uten luftfilterboks

Innlegg Vangsjelding » 23 Mar 2012, 20:48

er i utgangspuktet ikke bra, da motoren får mere luft enn orginalt, i forhold til bensin. på en forgassermotor ville jeg vert forsiktig med det, da du fort ser at den får feil blanding på pluggen, på efi motorer virker det som om den takler det, så selv kjører jeg uten lokket av, av og til, med tanke på lyd, ikke effekt. du får ikke noe effekt av å lette av lokket [blææh]
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:

Re: Kjøre uten luftfilterboks

Innlegg Dosk101 » 23 Mar 2012, 20:57

Tok at lokk og side deksel. Det hjelpte faktisk, men hører på dere
Mvh Kristian

Det er ikkje lengden på tryllestaven som teller, men magien inni den
Dosk101
400ccm
 
Innlegg: 116
Registrert: 22 Okt 2010, 07:06
Bosted: Varhaug
Stolt fører av:


Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest