[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - ATV til bruk på vei

ATV til bruk på vei

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

ATV til bruk på vei

Innlegg Ingrid » 05 Jan 2014, 02:39

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en ATV istedet for bil når jeg nå tar førerkort klasse B. Hovedgrunnen er vel at det skal bli billigere både å eie og å kjøpe. Og så er det jo gøy!
Problemet er jo at jeg
har null kunnskap om ATV'er. Eneste erfaring jeg har med å kjøre ATV er på traktorvei og i terreng med en arbeidsmaskin.
Har dere tips til hvilken jeg eventuelt kan kjøpe? Hvor stor? Jeg er ca 60 kg tung hvis det har noe å si. Jeg skal bruke den til å komme meg fra A til B. Kjører som regel ikke veldig langt. Den må være stabil på veien, helst ha plass til litt bagasje. Den må også gå bra i minst 80, siden jeg skal kjøre den på vei. Hvordan er det å kjøre en ATV i høy hastighet? Er det fortsatt sånn at ATV'er parkerer gratis, går gratis gjennom bom og går gratis på ferger? Hva koster det å eie en ATV? Jeg tenker på årsavgifter, forsikring (Jeg er 25 år), eventuelle andre kostnader?
Jeg kommer nok bare unntaksvis til å ha passasjer, men vil gjerne ha mulighet til det. Er det noe mer jeg bør kjenne til? Jeg er som sagt veldig grønn. Viktig er at en eventuell ATV er både behagelig å kjøre og ikke dyr. Veldig takknemlig for svar!
Ingrid
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 05 Jan 2014, 02:18
Stolt fører av:

Re: ATV til bruk på vei

Innlegg smaug » 05 Jan 2014, 20:26

Går greit å kjøre i 80 med en lang modell som feks Outlander Max men noe motorsykkel er det ikke. Må du bremse i en sving kan du være ute å kjøre. Atv er pr def ikke gratis å parkere lengre, dvs parkeringsselskapene har lovhjemmel til å ta betalt men ikke alle gjør det. Hør med de hva de sier. En atv er ikke billig i drift relativt sett. Bruker mer enn en moderne bensinbil av voksen størrelse. Min 650 bruker rundt 0,8 på mila. Det er halv årsavgift på atv. Forsikring varierer veldig, det må du høre selv. Jeg betaler 2600,- i året. Se på en Outlander 500, 650 eller 800 Max Xt. Da får du avtagbar passasjersete, god plass til baggasje og fornuftig utstyr som vinsj og alu felger som standard. En nyere XT-P har råe dempere, beadlock felger og annet snacks som luft fjæring bak. Se på finn og legg inn en sum som du ser for deg. Fra 70K og oppover får du mye bra brukt.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: ATV til bruk på vei

Innlegg lasse1962 » 22 Jan 2014, 21:00

Hei det finnes mange merker du kan kjøpe, men sørg for og fin et merke som har god service (forhandler) i nærheten av der du bor. Min forsikring er halvparten av Smaug sin 1250 (Codan) Så må du sørge for at din forsikring dekker eventuelt skader i terreng, det gjør min hvis det er lovlig i henhold til forskriftene, da mener de utmark som er gitt lov av kommune og grunneier i oppmerket område, kjøring i utmark dekkes ikke hvis du kjører ulovlig, (samt 15000 i bot)Dette bør du sjekke når du tegner forsikring. Lykke til. og legg ut bilde av din atv når du har den i hus.
lasse1962
500ccm
 
Innlegg: 271
Registrert: 10 Aug 2011, 13:49
Bosted: Fredrikstad
Stolt fører av:


Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester