[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Beste dekk for seriøst skogsarbeide ?

Beste dekk for seriøst skogsarbeide ?

Alt om dekk og felg

Beste dekk for seriøst skogsarbeide ?

Innlegg E.F.I » 07 Sep 2010, 23:32

Hva for dekk kan man anbefale for seriøst arbeide i skogen ?
*Bør kunne pigges
* Slippe mud og snø lett så det ikke pakker seg i dekket
* God traction
* Gode egenskaper i myr
* Noenlunde bra på vått skarv / fjell
* Finnes i 12 og 14 "


Her er noen forskjellige dekk.
Er det noen som har bruker erfaring med noen av disse ?



ITP 589

Bilde

ITP Mudlite XXL

Bilde

GBC dirt devil II

Bilde

GBC Spartacus ATV Tires

Bilde

Wanda Mud Trax P375

Bilde

CARLISLE MUD WOLF

Bilde

DURO DI2010 BUFFALO ATV

Bilde

INTERCO SWAMPLITE

Bilde

KENDA K538 EXECUTIONER ATV F/R

Bilde

QUADBOSS MUD BOSS ATV

Bilde

STI MUD TRAX ATV TIRES

Bilde
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Beste dekk for seriøst skogsarbeide ?

Innlegg smaug » 09 Sep 2010, 09:53

Grove dekk er oppskrytt. Riktig lufttrykk og dekk som ikke har ligget på lager i hundre år og blitt harde er viktigere. Jeg har ikke vært borti et eneste dekk hverken på ATV eller bil som ikke pakker seg hvis man ikke kjører tilstrekkelig fort. Min erfaring er at mønster har minimalt og si mens oppbyggning av dekket har alt å si(radial eller diagnoaldekk, hard eller myk i såla osv). For et hardtarbeidene atvdekk tror jeg at jeg ville ha prøvd enten Pit Bull Growler dekkene i 8 lag eller GBC i 8 lag kun fordi de sikkert tåler mer slitasje og ikke blir spiddet av tørre kvister med det første. Det skal sies at jeg aldri har opplevd problemer med å kjøre med 6-8 psi i mine 6 lags Goodyear MTR dekk på bilen i terreng så sånnsett så skulle man tro at 6 lag holder i hauger også på en atv.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Beste dekk for seriøst skogsarbeide ?

Innlegg E.F.I » 09 Sep 2010, 22:52

Det er interessant det du skriver.

Har god erfaring med GBC Dirt Tamer som er et 8-lags dekk. (Samme mønster som bighorn)

Eneste ulempe med Dirt tamer er traction... kan være litt for lite motstand sidelengs i skrått terreng, men tar serg allikevel godt frem.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:


Gå til Dekk & felg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester