[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418) [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418) [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418) [phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418) atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Endelig 6x6
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad
Norsk forum for firehjuling atv quad - en avdeling i 4x4norway.no
Etter å ha kjørt gammlingen sin Big Boss 6x6 som bare var 5x6 fikk jeg nok og tok tak i problemet sjøl. Sjekket ledningene til navet på den siden som hjulet ikke dro og endte med å demontere front racket og vippet av inspeksjonsdekselet foran. Etter 30 sekunder med feilsøk så viste det seg at den ene ledningen til solenoiden ikke satt i pluggen under kåpa. Var bare å plugge den i og vips...6x6. Forskjellen er stooooor. Har hatt noen heavy duty turer med den nå og det hjelper stort å ha alle hjulene til å dra.
Høres knall ut.... hva for 6x6 var det ? 400,500 eller en 800 ? Har mest sansen for 800 6x6 da den er behageligest å kjøre men også fordi den har både større motor og kardang
Er en 500 men jeg er litt usikker på årsmodell. Reindrifta her i nord hevder at 500'en er best med boggien bak. Veldig dårlig salg av 800'en mens 500'en er ettersøkt. Den nye med uavhengig fjæring gjør at litt av "the Big Boss experience" blir borte. Når framre boggi går opp, vippes bakre ned noe som gjør at marktrykket blir fordelt på bakvogna på en helt annen måte. I jævla bratte oppoverbakker kjenner man at hele sykkelen hviler på bakvogna noe som er litt spesielt. Motormessig så føler jeg at det holder med 500(til det bruket Big Bossen er tiltenkt). Ser ikke for meg at 800cc motor klarer noe mer. Big Boss er ikke noe speed demon akkurat. Det er en ufordel med den lave markfrigangen bak på 500'en og jeg legger merke til at man kan ikke ta de samme sporvalgene som 500 Touringen alle ganger og man må passe på ekstra på steinete terreng.
Når det er sagt, så er ikke forskjellen på framkommelighet mellom en lang 4x4(Polaris 500 Touring) atv og Big Boss'en så stor i framkommelighet. Jeg har nå kjørt på rimelig jævelige plasser og 4x4'en følger over alt. Kun en plass så langt har jeg måtte hjelpe litt til med å holde fronten nede i oppoverbakker på Touringen. Med last derimot er forskjellen mye større....Jeg kjører også med en mye større trygghet i bratte bakker og kjipe skråninger med Big Bossen og kan egentlig være ganske sløv i sånt terreng mens stakkaren bak med Touringen må gjøre alt riktig for å ikke tryne.
Dette her er ATV paradis!!! 100-meterskogen blir liksom ikke det samme
Jag har en Big boss 500 1998 mod på hvite traktor skilter. Jeg bruker den på veien i steden for mopped. ellers bruker jeg den i skogen men mangeler belter. Noen som vet om et sted hvor det selges belter til å ha bak på boggien? Hadde også et problem med 6- hjuls strekken men det var bare føleren i gear spaken som var brukket.
Stor Tilhenger av don''t try this with your can am Bjørnar Mangelrød 94838139