X2'en min har vært lite velvillig til å starte med startmotoren i det siste, men har startet når jeg drar den igang. Da var det bare å trø til verket å feilsøke og det viste seg at det kom spenning inn til starteren men den gikk ikke rundt, så da var det bare å få skrudd den ut. Starte den med snorstart viste seg å være en relativt farlig affære da den rett som det var slo tilbake reima med brutale krefter , noe forhandleren også advarte meg imot. Han fortalte til og med at det var en på verkstedet som hadde fått armen knukket på det viset... så ta det easy med snorstarten... :)
Fant noen tips på nettet , så det var en relativt enkel jobb å få den ut , måtte bare ut med luftfilterboks og innsuget til variatoren/cluch så var det mulig å lirke den ut.
Når den var ute fant jeg ut at den ene børsten hadde kilt seg fast på skrå , og fikk løsnet denen så var det i orden igjen. I dag var jeg innom den lokale atv sjappa og handlet litt småting jeg trengte og tok med et sett med børster. NÅr eg skulle betale viste det seg at disse børstene koster rett opp under 1000 lappen , 975,- kroner eller noe , for noe jeg finner på nettet i USA for snaue $40!! Og ikke for å være kjipb men det er en stålskive med to fjærer og to stålbørster på. Kan umulig koste mer en 30-40kroner å produsere! Er det regelen for polaris deler eller ... ?