[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Liker ikke kulde og er treg å starte.

Liker ikke kulde og er treg å starte.

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Liker ikke kulde og er treg å starte.

Innlegg Muddyman » 19 Jan 2016, 15:47

Jeg måtte bite i det sure eple og erkjenne at jeg må ha hjelp.
Min 1998 BB500 er litt deppa for tiden. Den har aldri så lenge den har vært i familiens eie vært utsatt for service. Likeså så overtok jeg doningen som en del av et arveoppgjør for litt siden. Med sommer og plussgrader på gradestokken så er den omgjengelig og starter greit. Har den stått en tid så må den "sjenkes" med en liten skvett bensin i luftinntaket. Da kommer den lett.
Men nå som gradestokken viser negative tall, så er den ikke enkel.
Startsnora fungerer ikke. Vet ikke hva som er galt med den, men hadde den ute her for litt siden og hele sulamitten ble smurt opp, men funker ikke.
Innslagsdrevet ble tatt ut og renset og smurt opp da jeg ikke fikk innslag mot motoren. Det ble bedre.
Motoren er meget vanskelig å starte. Glem choke. Må sjenkes for å kunne startes. Går ikke pent hverken på tomgang eller ved kjøring. Hva er feil her? Bensinpumpe og eller forgasser? Eller er det andre ting?

Vurderer å sende hele doningen til forhandler, men frykter at det sprenger budsjettet totalt hvis de skal fikse alt som må fikses. Burde vel skjemmes litt bort med ny olje og filter. Den ruller med hvite skilt og kan da også brukes i trafikken.

KHM
Muddyman
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 19 Jan 2016, 15:22
Stolt fører av:

Re: Liker ikke kulde og er treg å starte.

Innlegg #3grina`n » 20 Jan 2016, 20:45

.
Sist endret av #3grina`n den 20 Jan 2016, 20:46, endret 1 gang
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Liker ikke kulde og er treg å starte.

Innlegg #3grina`n » 20 Jan 2016, 20:46

er det lenge siden det har blitt justert ventiler? Sjekket så den ikke drar falsk luft(sprekker/hull i innsugsgummi) Byttet bensin filter/plugg?
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Liker ikke kulde og er treg å starte.

Innlegg Muddyman » 21 Jan 2016, 20:52

Da hadde jeg plukket ned alt av deksler for å komme til div og satt det sammen igjen.
Fikk smurt og rensa forgasseren litt.
Gjorde rent luftfiltret. Alt av gummi på innsug etc var inntakt og helt. Ingen falskluft.
Bytta plugg. Ny bensin på tanken.
Fikk choken til å fungere.
Filte 5 sekunder på starteren, og den kom med en gang uten sjenking.

Hva er neste på programmet.
1. Få justert ventilene.
2. Nytt luftfilter.
3. Ny olje og filter.
4. Ny manuelt start.
5. Ny olje i gir.

Er det noe annet jeg bør sjekke i samme slengen?
Muddyman
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 19 Jan 2016, 15:22
Stolt fører av:

Re: Liker ikke kulde og er treg å starte.

Innlegg #3grina`n » 21 Jan 2016, 21:40

gikk den bedre på tomgang nå da?


Den sjekklisten ser grei ut den =)
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Liker ikke kulde og er treg å starte.

Innlegg Raptor660 » 21 Jan 2016, 22:10

Fint og se at litt kjærlighet/pleie gjorde susen [oh yes]
Raptor660
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 26 Sep 2015, 13:10
Stolt fører av:

Re: Liker ikke kulde og er treg å starte.

Innlegg Muddyman » 27 Jan 2016, 20:25

Tomgangen ble kansje noe roligere. Men den skulle nok ha hatt en kjærlig hånd av en erfaren mekaniker. Men det er nok et stykke å frakte denne for å finne en.
Men enn så lenge så skal den få stå tørt kose seg i ly for vær og vind.

KM
Muddyman
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 19 Jan 2016, 15:22
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron