[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Slakke i gear/mellomaksel Big Boss 800?

Slakke i gear/mellomaksel Big Boss 800?

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Slakke i gear/mellomaksel Big Boss 800?

Innlegg Asterix » 02 Mai 2016, 11:06

Hei, jeg er ny her på forumet. Mye interessant å lese, men finner ikke det jeg lurer på ved søk. Jeg har nylig byttet ut min gamle Polaris 500 6x6 med en helt ny 2015 modell 800, 6x6 med kardangdrift. På denne er det en tydelig "slakke" mellom/i gearboks og kardang- om en kjører og slakker på gassen hører en ett tydelig "smell". Spesielt i bratt utforbakke og motorbrems virker dette noe ubehagelig- eller om en står i ro og gir kjapt gasspådrag. Med motoren stoppet og jeg skubber maskinen litt frem og tilbake- får jeg også dette"smellet" og dette kan neppe være sundt for gearboksen. Jeg sendte en film med bilde og lyd av dette til forhandleren/selgeren- og de sier at dette er "normalt". Er det andre av dere eiere av nyere Polaris 800, 6x6 som har samme "problemet"? Det går fort en dag tur/retur til forhandleren om jeg hiver maskinen på en henger- når de i tillegg sier at dette er normalt er det nok bortkastet tid. Er dette normalt- og skal det være slik? På forhånd takk. [oh yes]
Asterix
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 02 Mai 2016, 10:42
Stolt fører av:

Re: Slakke i gear/mellomaksel Big Boss 800?

Innlegg smaug » 23 Mai 2016, 08:42

Er nok normalt og noe du venner deg til. Din gamle 500 hadde sikkert ikke motorbrems og da blir det litt voldsomt i starten å kjøre ATV med motorbrems. All slakk i drivverket merkes mye bedre. Jeg hadde kjørt til den skulle på ordinær service og tatt det opp da.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester