Side 1 av 1

Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 11 Mar 2011, 11:57
Silver87
Min historie startet i våren 2006 da jeg fikk kjøpt en Polaris 500 HO ureg. canada maskin.. Hadde den 1,5 år og fikk smak på nyere modell.. Kjøpte da 2008 mod helt ny 500 HO på sorte skilt og var storfornøyd! Så fikk jeg høre at sorte skilt går ut, å da svingte jeg meg rundt å kjøpte 800 2009 mod sportsmann siste med sorte skilt (alle har vert sportsmann hittil) ståååålende maskin :D enormt av krefter! Fikk montert frontfanger, rails, fjernstyrt vinsj, glacier 2 brøytepakke.. Tok da og solgte min 500 HO til utkanten av fylket.

Så kom smaken for belter.. søkte mye rundt på nettet og kom frem til at belter må ha servo for å vere pirkete.. fikk tilbud om inbytte for min 800 mot en 850 hos min trofaste forhandler Polaris Nordmøre, og skulle få en vanvittig pris for min nå knapt 1 år gamle maskin.
For å ikke drøye det ut her, så endte jeg opp med 850XPS men Prospector Pro, Buckshot 15" felger, største vinsj m/kontroll, rail bak, oppbevaringsboks bak med skinnrygg, boks fremme, lav sotet vindskjerm, og byttet de store speilene ut med MC speil på styret ( EU regga maskin) Glacier 3 brøytepakke!!!!!


Har masse in action bilder, skal legge ut.

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 11 Mar 2011, 15:03
Asmsto
Er det EU-traktor du har?

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 11 Mar 2011, 21:29
Silver87
Eu traktor ja, fjerna begge plomberingane..

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 12 Mar 2011, 13:37
E.F.I
Tåler den kjøring med belter uten at det ryker deler på maskinen slik andre her på forumet opplever ?

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 12 Mar 2011, 19:05
Silver87
Variatorhuset og i eksosen...

Første 20.9 timene med belter har gått knirkefritt, bortsett frå noen foringer som løsnet fra stagene på beltene under brøyting, fann foringene (ganske store) og byttet mutterne (nylock) og ingenproblem siden. Forhandler viste meg et stag foran på forstillingen som jeg måtte følge med, bruker å bli løs en bolt etter hvert sa han, som følge av påkjenninger med beltebruk.

Hvilke problem andre har da?

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 12 Mar 2011, 19:58
E.F.I
Har sett i noen foum at tatou beltene kan gi trøbbel med å legge inn AWD konstant.
Har jeg forstått det riktig så er oppsettet til prospector beltene til polaris mer tilpasset.
Har med måten polaris sitt system senser hjulspinn og lignende.

Noen andre her som har mer inngående info om akkurat dette ?

Hvordan er de belte satsene i snø ?

Er det 4 sesongs belter på lik linje med tatou 4 s?

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 12 Mar 2011, 23:48
smaug
Leste nettopp at Prospector beltene er mye kortere enn Tatou som har de lengste beltene. Iflg en blogg(søk på polaris Prospector) så mente han at Prospector var bedre på sommeren enn Tatou siden de var så lange. Kanskje det er litt av nøkkelen til Polaristilpassingen?

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 29 Jun 2011, 15:41
FRELST

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 29 Jun 2011, 16:24
asghegg

Re: Mitt kjøretøy

InnleggSkrevet: 02 Jul 2011, 16:20
FRELST