[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 364: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Matte lykteglass på din ATV ?

Matte lykteglass på din ATV ?

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Matte lykteglass på din ATV ?

Innlegg coaslip » 23 Mai 2011, 22:27

Når jeg kjøpte min ATV , hadde forrige eier sota baklyktene på min X2. Hater sånn jalla soting , så den måtte vekk. Heldigvis hadde meca sotfjerningspray til lykter , men lyktene så ikke særlig pene ut etterpå. De var såpåass matte at en ikke kunne se mønsteret inni reflektoren , selv med lyset på. Synd for det er fine lykter når de er "igjennomsiktige"

Det så også ut som de hadde fått igjennomgå sånn passe etter kjøring i skog og mark og var sikkert blitt matte av sandråk osv som finnes bak der. Etter litt søking på nett fant jeg ut en snedig løsning , å pusse ned med våtpapir og og polere opp med lyktepoleringsmiddel. Våtpapir var lett å få tak på men å få tak på noe lyktepoleringsmiddel for å polere 5x5cm som ikke kostetet en fot og en arm , var det værre med. Jeg prøvde først med litt vanlig bil-polerings middel uten at det hadde noe effekt i det hele tatt. Så fikk jeg en ide , som jeg testet :
Bilde
Mobiltelefonpolish på clas Ohlsson til 59,-

Vasket først lykta i rennende vann , og la det jeg hadde tilgjengelig av våtpair til bløting.
Jeg brukte 400, 800 og tilslutt 1200. Det ble anbefalt å gå over med 2000 og 3000 for best resultat , men det hadde jeg ikke for hånd , så jeg hoppet ut i det. Og resultatet ble ganske imponerende :
Bilde

Lykten til venstre er pusset med 400 , 800 , og 1200 men minnet VELDIG om den jeg hadde etter å ha fjernet sotesprayen. Resultatet ser du på lykteglasset til høyre.

Så vet du det hvis du trenger å gjøre noe tilsvarende på dine plastikk-lykteglass noen gang. :)

Bestilte også disse fra Dybvik-trading.no. Super Service , men Polaris har noe helt spedalske koblingsgreier til bremselysa....

http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4912

De fønka ikke.... Noen som har LED i baklyktene som fungerer ?
coaslip
150ccm

Stolt fører av:

Re: Matte lykteglass på din ATV ?

Innlegg coaslip » 23 Mai 2011, 22:42

hvis du ser godt etter ser du led strobene som er skrudd fast i lykta... Det var grunnen til jeg hadde dem ute i utgangspunktet...

coaslip
150ccm

Stolt fører av:

Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester