[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Innlegg Scaniapiloten » 12 Jul 2012, 15:06

Hei!

Har en Polaris Sportsman 500 EFI Tractor 2009 mod.

Har hatt en del problem med at strømmen opp til tenning og display forsvinner.
Klokken nullstiller seg også, noe som kan tyde på at hjernen mister strømmen.
Kan kjøre en tur og stoppe atv'n, og når jeg skal starte den igjen så er strømmen opp til "dashboard"/Tenning/Display forsvunnet på mystisk vis!

Har sjekket:
Batteri: Der er det strøm.
Alle sikringer: Ingen har gått.
Relé: Smurt opp og tilstrekkelig sjekket.
"Dødmannsknapp"/Nødstopp-bryter: Kontakt og strøm.
Hovedlysbryter: Skiftet 3 ganger, nylig for to dager siden sist gang, - KAN DET VÆRE ÅRSAKEN???
En boks det står "Flasher" på: Usikker på hva den er til, så har ikke fått sjekket den.


NOEN SOM KAN HJELPE MEG???

Mvh Emil
Scaniapiloten
Brukerens avatar
Scaniapiloten
50ccm
 
Innlegg: 8
Registrert: 27 Aug 2011, 18:33
Bosted: Inderøy, Nord Trøndelag
Stolt fører av:

Re: Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Innlegg Pol800aris » 13 Jul 2012, 21:41

Bytt batteri... Kva spenning har du på batteriet med tenninga på? (uten at motor går)

Flasher er velblinklysrelet?
Sist endret av Pol800aris den 15 Jul 2012, 16:36, endret 1 gang
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Innlegg lasse1962 » 14 Jul 2012, 11:01

Det er tydelig forskjel på forhandlere rund om i landet min sist kjøpte Polaris som nå er snart 9 mnd har jeg vært og skulle kjøpe parkpærer og hovedpære, men da fikk jeg beskjed at disse skulle vare lengre en sådan og fikk nye, så jeg er vel heldig jeg da som har en meget bra Leverandør.
lasse1962
500ccm
 
Innlegg: 271
Registrert: 10 Aug 2011, 13:49
Bosted: Fredrikstad
Stolt fører av:

Re: Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Innlegg coaslip » 28 Jul 2012, 21:48

Gå over jordingskabel på batteriet å sjekk at den og pluss kabeln sitter ordentlig fast. Er vist kjent problem på polaris.

Sett den i park med tenning av , hold den gule knappen / override på venstre håndtak inne, vri om til parklys. Ikke starte. Bla deg med knappen til volt i displayet og se hva den viser. Vri helt om og start. Hva gir viser den da ? Den skal vise opp i mot 12.8 uten å ha startet og opp i mot 14,4 når den har startet. Hvis den ikke går over 12 når du starter har du muligens problem med lading / laderegulator eller stator.
coaslip
150ccm
 
Innlegg: 44
Registrert: 11 Apr 2011, 22:03
Stolt fører av:

Re: Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Innlegg polaris5006x6 » 16 Apr 2013, 17:45

hadde samme problem på min sportsmann 500 6x6 en gang. det viste seg at det var ledningene inn til hjernen som ble slitt og gnagd av, mest sannsynlig pga svinging [pc crap] så da var det bare og koble disse sammen igjen med en kobling. Kan være dette du sliter med! Lykke til! [oh yes]
polaris5006x6
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 18 Mar 2012, 18:42
Stolt fører av:

Re: Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Innlegg Torgeir » 29 Mai 2013, 19:11

Har samme problem på min 500 efi...
0 strøm. Batteri er ok.. Ble det noen løsning på dette problemet?
Torgeir
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 01 Apr 2013, 09:33
Stolt fører av:

Re: Startproblem/Mister strømmen på tenning og display

Innlegg Bård » 30 Nov 2013, 13:09

Jeg har nå i lengre tid hatt et tilsvarende problem på en Sportsman 700 og har byttet tenningslås, speedometer og laget nye jordinger uten at det hjalp. Ikke fant jeg ledningsbrudd i eller rundt instrumentpod'en heller.

Fikk til slutt måtte vi gå systematisk til verks og måle hver eneste ledning. Det viste seg at feilen lå inne i en av de sorte plastikk 'belgene' som inneholder sikringer. Fullt av rust da vi skar den opp. Jeg fjernet hele 'belgen', loddet ledningene og satte på en ny sikring. Problem solved!

Mvh Bård [onkel]
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google2 og 4 gjester