[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - LTD 09 mod. Krøll....

LTD 09 mod. Krøll....

DS, Renegade, Outlander...

LTD 09 mod. Krøll....

Innlegg CCOB » 25 Sep 2009, 18:45

Fikk i dag telefon fra forhandleren jeg har levert inn min LTD til. De kunne fortelle meg noe interesangt, jeg har i lengere tid kommentert at maskinen min bråkte... de har nå vært av med variatoren å akslingen der var helt tørr.... ikke noe gris eller fett i det hele tatt... å som ikke det var noe så hadde en komponent som utgjør en del av eksos potta sprekket... er det flere som har opplevd lignende??

Jeg er ihvert fall blitt meget skeptisk til Can-am for øyeblikket..... jeg tar den hjem til neste helg så får vi se hvor langt den går før den begynner igjen....

Obelix
Can-Am 800 LTD 2011 The bloo lady....
Can-Am 800 LTD 2009 The Red Lady (Solgt) 80(
Can-Am 500 Max XT 2008 The undertaker (Solgt) 80(
CCOB
800EFI

Stolt fører av:

Re: LTD 09 mod. Krøll....

Innlegg E.F.I » 25 Sep 2009, 21:06

På Polaris sidene har jeg laget en liste over de mest vanlige feilene / svakheter på Polaris Sportsman.
Dere burde jo laget en slik oversikt på can am også.

Greit å ha når man skal kjøpe brukt can am
Greit å ha når man skal forebygge feil på can am-

For det er jo helt tydelig om man leser her på forumet at det er ting og tang som ryker på can am som på alle andre merker.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg kjomis » 28 Sep 2009, 11:00

Hei lurer på hvor på variatoren de skal smøres, skjekk ut å få lakt ut innfo :YEAH har en hyler eg å :wall å skjekk hvor den defekte delen er på potta så kan man i alle fall følge med...
CAN AM OUTLANDER MAX XT800 LTD
kjomis
80ccm

Innlegg smaug » 28 Sep 2009, 13:11

Variatorer generelt skal ikke smøres foruten enveislageret på motorvariatoren. Meg bekjent så skal ikke helix smøres heller men jeg har brukt å ta en liten skvett med tørrfett på fingeren og smurt glideflatene på aksel og plastknottene som helixen glir mot. Friksjonen her, er ikke stor så det utgjør ikke veldig mye fra eller til, har mest gjort det for at det ikke skal være bart metall akkurat der. Jeg skriver nå utfra erfaring fra snøscooter og det jeg har lest i servicemanualen til Outlanderen.

Forøvrig er jeg enig i E.F.I. sin kommentar. En slik liten smørbrødliste også i Can-Am delen ville vært veldig lurt. Hadde også vært fint å samle alle erfaringer og småtriks som kan være lurt å gjøre med jevne mellomrom og som gjerne ikke står noen steder.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg lynxmann » 28 Sep 2009, 16:32

Enveis lageret for motorbremsen på primærvariatoren skal pakkes med isoflex fett som en del av normal service, nå vet jeg ikke hvor mye maskinen din er kjørt men dette skal i hvert fall gjøres hver 100 timer.
lynxmann
350ccm

Innlegg catpower » 01 Okt 2009, 16:19

skal ikke være noe fett i variatoren utnom enveislagret.... fett samler støv og skitt, noe det er en del av, inne i variatorhuset med tanke slitestøv fra reima.
Outlander 6x6 1000 xt
catpower
450ccm

Stolt fører av:

Innlegg pajlabb » 01 Okt 2009, 17:34

Veistøv er det nok mest av, blir sugd inn foran, uten filter :(
Brukerens avatar
pajlabb
Villmarks sjef

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet