shoorthy » 28 Nov 2009, 10:42
det er mer hester å hente på nye kammer,bytte til 09 luftfilterboks/innsugstrakter, variatoroppsett ( får ikke mer hester med å leike med variatoren, men mann får de som er ned i bakken) enn det er med bare et eksosannlegg!
nå skal det sies at jeg er fornøyd med ron woods anlegget, det er vel det annlegget som skal gi mest effekt i følge mange forum utenlands, men det er svinedyrt!! og forholdet hester pr krone står IKKE i stil, men den råe lyden er jo også verdt noen kroner;)
og ang lyd, tror vi også bør ha i bakhodet at før eller siden som kommer det et regelverk som også vil gjelde oss med 4wd atv.. slik det er i dag er det ingen vits i å kjøpe effektannlegg til quad, da det nesten ikke finnes annlegg som går under støykrava fra nmf.
og i fremtiden så tror jeg at hvis man vil kjøre på godkjent område så vil det helt sikkert være støykrav man må ta hensyn til:)
for de som lister seg rundt på skauen i nattens mulm og mørke så sier det seg vel selv at jo mer det bråker jo fortere stopper den aktiviteten seg selv;)
så i mine øyne så er veien å gå til mer hk bbk, optimalt variatoroppsett, innsug, godt justert efi controller FØR man begynner med eksosen.
03 predator 500(x), 03 rincon 650( x), 05 yfz 450(x), 99 quadrunner 500(x), 06 ltr 450(x), 07 brute force 750(x)