[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Vinsj-trøbbel

Vinsj-trøbbel

DS, Renegade, Outlander...

Vinsj-trøbbel

Innlegg Kjetil-A » 19 Jan 2015, 22:37

Hei,
Jeg har koblet til en ny vinsj på det orginale vinsjopplegget på atven (warne), men jeg har noen problemer med å få det til å fungere.
Når jeg kobler blå kabel til pol 1 på vinsjen og gul på pol 2 så fungerer "ut" knappen på både styret og fjernkontrollen, men "inn" fungerer ikke. Når jeg så bytter og setter gul på pol 1 og blå på pol 2 så går vinsjen inn når jeg trykker på "ut", men "inn" knappene fungerer fortsatt ikke.

Noen idé på hva som kan være feil?

Kjetil
Kjetil-A
50ccm
 
Innlegg: 10
Registrert: 08 Jan 2015, 23:55
Stolt fører av:

Re: Vinsj-trøbbel

Innlegg smaug » 19 Jan 2015, 22:44

Feil med bryter slår meg som høy sannsynlighet, neste er solenoiden.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Vinsj-trøbbel

Innlegg Kjetil-A » 19 Jan 2015, 22:53

Jeg har forsøkt med en annen "fjernstyrt" bryter også, men kun en knapp som fungerer der også. Er det ikke lite sannsynlig at det er samme feil på tre brytere?
Hva er solenoiden?
Kjetil-A
50ccm
 
Innlegg: 10
Registrert: 08 Jan 2015, 23:55
Stolt fører av:

Re: Vinsj-trøbbel

Innlegg smaug » 19 Jan 2015, 22:59

Sant nok, er nok solenoiden. Solenoiden er en elektromekanisk bryter eller relé om du vil.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Vinsj-trøbbel

Innlegg Kjetil-A » 19 Jan 2015, 23:03

Er det den som er koblet til batteriet, vinsjen og kontrollene?
Kjetil-A
50ccm
 
Innlegg: 10
Registrert: 08 Jan 2015, 23:55
Stolt fører av:

Re: Vinsj-trøbbel

Innlegg smaug » 19 Jan 2015, 23:06

Ja
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Vinsj-trøbbel

Innlegg Kjetil-A » 19 Jan 2015, 23:28

Fikk med en ny sånn til vinsjen, hadde egentlig håpet å kunne bare sette vinsjen på plass uten å bytte noe av kablingen og slikt. Men der ser det ut som jeg kanskje må bytte litt ut likevel [forbannet] [vittig]
Kjetil-A
50ccm
 
Innlegg: 10
Registrert: 08 Jan 2015, 23:55
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester