Da fant jeg problemet
takk for alle tilbakemeldingene I denne posten og spesielt til deg smaug
En liten oppsummering: hadde en himla Bankelyd fra drivlinjen bak når jeg svingte til venstre. Lyden kom fra venstre side bak.
Det første jeg sjekket var om det var slark eller ulyd fra hjullager bak begge sider, men alt var tait. Sideveis, inn, ut og hørte om det var rullerende ulyd men det var det ikke.
Det første jeg bytta var stikkakslingen for det hørtes virkelig ut som den ytre cv jointen var gåen. Men lyden ga seg ikke.
Så sjekket jeg mellomakslingen om den var på linje I splins, detvar den. Sjekket u jointene, de var tighte. Jeg splittet diffen for å sjekke lagere,pinjong og giret. Dette var som nytt.
Dunkelyden forsvant når jeg hadde passasjer Kunne ikke fatte dette. Gikk gjennom alt av foringer osv.
Men visst dere husker så skrev jeg at venstre aksling ble varm, ikke glovarm men varmere en høyre.
Så tok jeg ut venstre hjullager som var tight og så relativt bra ut, men hva ellers kunne lage denne varmen. Diffen var kald og stikkakslingen var ny. I mitt hode kunne friksjonen kun komme fra lageret. Så da byttet jeg det.
Det var ett forbanna hjullager som ga denne ulyder! !! Problemet løst