Power??

DS, Renegade, Outlander...

Re: Power??

Innlegg rewn » 27 Jan 2014, 10:09

Blåser litt liv i denne igjen :)

Har også sittet i noen dager å beundret CVtech primær clutch'en. Men mest fordi, utifra det jeg kan se er mye mere "slitesterk" enn org can-am clutch.

Har nylig hentet ut min 800 fra service og ble skremt av forhandler om at "rullene/gliderne" i motorvariatoren min begynte å bli slitte (det jeg tror dem mener er Sliding Shoes) og at det potensielt kunne føkke opp hele variatoren min. og total kræsj..
Siden jeg ikke har så mye erfaring med ATV/ variatorer i det heletatt, så beit jeg nok litt på. Men ønsket uansett ikke at de skulle fikse det (hadde jo betalt dem nok for en 200t service...). fikk en pris inkl deler på ca 4,500 - 5000...
Da tenkte jeg heller at jeg fikk forske litt selv. OG CVTech clutchen ligger jo i det prisleiet der med frakt og toll og alt dilldall.

Og hvis den kan gjøre atv'n min mere robust, og slite mindre på belte. Så betaler jeg heller for en slik, og handler en clutch puller og får bytta greia selv. Er en god del videoer på tubern ang temaet også.

Så er det noen her på berget som har gått for en CVTech primær clutch? Erfaringer?
rewn
80ccm

Stolt fører av:

Re: Power??

Innlegg smaug » 27 Jan 2014, 12:14

Motorvariatoren holder lenge det samme gjør reimer. Greia er at vi kjører kjempe mye mer km enn amerikanerene gjør så de har ikke noe forhold til slitasje på innmaten i primæren. Jeg velger fortsatt å tro at cvtech er en simpler variator enn den du har. Jeg hadde sånn på snøscooter på 80 tallet! Det som gjør at den fungerer såpass bra er tynnere spindel diameter som gjør at du får lavere inngrepsutveksling og det er kjekt.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Forrige

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester