[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Oppgradering av cluch

Oppgradering av cluch

DS, Renegade, Outlander...

Oppgradering av cluch

Innlegg Tinka » 28 Jan 2016, 21:58

Hei folkens

Jeg har nå en 2015 can am 500L max, og lurer da på om noen som vet om det er noen fordeler med å bytte clutch på disse, ser litt på youtube der feks ostacruser sverger til det han mener er bedre clutcher en originale, de gutta ser ut som de vet hva de holder på med :-)
Er det noen som vet noe om dette, har jeg noe å tjene på å bytte tro, min hjuler går mest på hovedveien å litt i skogen, alle innspil fra dere som har vert borti lignende mottas med stor takk :-) :-)
Brukerens avatar
Tinka
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2015, 20:41
Stolt fører av:

Re: Oppgradering av cluch

Innlegg 2mhaaland » 29 Jan 2016, 20:35

Lurte litt på dette ein stund. Har en canam 400 og håpte på litt bedre ytelser ved å gjøre noe med clutchen. Det orginale oppsettet er for å gi best mulig allround egenskaper. Skifter du fjører, komplette clutcher, vil du ofte oppnå ein bedre akselerasjon, bedre drag i lavgir etc, trur ikkje toppfarten påvirkes noe særlig.

Sent fra min D6603 via Tapatalk
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: Oppgradering av cluch

Innlegg #3grina`n » 30 Jan 2016, 16:29

aks å mere kraft, er mulig å oppnå, men da går det ut over toppfarten.
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Oppgradering av cluch

Innlegg 2mhaaland » 30 Jan 2016, 17:09

Kjører du med større dekk, 27" feks. Så er det vel anbefalt eit anna oppsett på clutchen.

Sent fra min D6603 via Tapatalk
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: Oppgradering av cluch

Innlegg erlendb » 31 Jan 2016, 23:36

Har oppgradert fjær på sekunder clutchen og merker det på litt aksen og har forsatt toppfart på over 120kmt.
Prøvde også med oppgradering av fjær på primær men det ga mer nøkkete start og ikke ideelt for kjøring i kø.
erlendb
50ccm
 
Innlegg: 8
Registrert: 17 Nov 2015, 22:04
Stolt fører av:

Re: Oppgradering av cluch

Innlegg Tinka » 02 Feb 2016, 11:18

Takk for gode svar folkens :)

Hvor kjøper jeg oppgraderte fjærer til sekundærklutch, det høres ut som det første jeg vil prøve,
men har ikke vert borti dette før, noen som har noen gode forslag?
Gjerne forslag på nettbutikk og type fjærer [smiil]

Litt utenom dette emnet, så er jeg på utkikk etter nettbutikk som kan levere diverse extra utstyr
for og slippe å gå gjennom forhandler hver gang jeg vil kjøpe nye leker til atv en, min forhandler pleier
å ligge på ca 1mnd leveringstid på ting jeg har bestilt til nå, det er leeenge når det ikke
finnes tålmodighet i kroppen [oh yes]
Brukerens avatar
Tinka
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2015, 20:41
Stolt fører av:

Re: Oppgradering av cluch

Innlegg 2mhaaland » 02 Feb 2016, 14:37

Søk på ebay etter kit til din atv. Stort utvalg fra mange seriøse tilbydere.

Sent fra min D6603 via Tapatalk
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: Oppgradering av clutch

Innlegg Tinka » 27 Feb 2016, 19:23

Heey folkens

Istedenfor ny clutch ble det oppgradering av maskin..he he...:-D [oh yes]

Fra 2015 500 l max til 2016 1000 max [smiil] [smiil] [oh yes]
Brukerens avatar
Tinka
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2015, 20:41
Stolt fører av:

Re: Oppgradering av cluch

Innlegg John_A » 28 Feb 2016, 12:52

Gratulerer med ny maskin!
John A
John_A
150ccm
 
Innlegg: 43
Registrert: 17 Jul 2014, 17:40
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 5 gjester

cron