[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Ulyd under start og stopp, Can Am outlander 2016 mod

Ulyd under start og stopp, Can Am outlander 2016 mod

DS, Renegade, Outlander...

Ulyd under start og stopp, Can Am outlander 2016 mod

Innlegg Henry » 20 Des 2016, 12:45

Heisann,
Jeg er forholdsvis ny på dette med atv og kjøpte meg en Can Am Outlander 2016 mod i sommer. Har siden den gang slitt med en rar "dunke" lyd når jeg gir gass eller stopper opp. Dette kommer vel å merke bare når det er "slakk" i drivlinjen. Noe som vil si at lyden ikke kommer hvis jeg kjører i konstant fart oppover, men hvis jeg kjører med ujevn fart nedover eller i ulendt terreng virker det akuratt som om noe slår inne i girkassen/motoren. Tror problemet ligge bak, har ikke noe å si om atv'en står i høy eller lav, 2x4 eller 4x4. Noen som vet hva dette kan være? Har jo lest en del på nett om at Can Am sin klutsj kan være litt "brå" men sånn som dette er nå er det bare irriterende [forbannet]

Håper noen kloke hoder her inne kan si meg hva som er galt. Forhandleren har sjekket klutsjen men han kunne ikke finne noe [hjelp]

https://youtu.be/LRmdL4OfMZw
Henry
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 20 Des 2016, 12:29
Stolt fører av:

Re: Ulyd under start og stopp, Can Am outlander 2016 mod

Innlegg Leggen » 20 Des 2016, 14:18

Sånn hadde jeg også, og det trur jeg er helt normalt. Hatt 2 stk, og samme lyden på begge.
En ting jeg har lært meg etter jeg kjøpte can-am, og det er at det er et helvetes leven når du kjører, men har fått forklart at alt leven er normalt.
Leggen
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 31 Jan 2014, 20:24
Stolt fører av:

Re: Ulyd under start og stopp, Can Am outlander 2016 mod

Innlegg Henry » 20 Des 2016, 14:38

Skjønner.. Ikke helt det svaret jeg hadde håpet på [sad] atv'en er jo helt rå, den kommer seg fram over alt! Men dette irriterer meg. Har en kompis som kjører grizzly og den er mye mer behagelig på start og stopp biten, rart at ikke Can Am får dette til like bra. På Can am'en min sliter fatteren på 65 med å få satt den "rolig" i gang. Går i rykk og napp hele veien der. [vittig]
Henry
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 20 Des 2016, 12:29
Stolt fører av:

Re: Ulyd under start og stopp, Can Am outlander 2016 mod

Innlegg smaug » 20 Des 2016, 23:29

Litt klakking når sykkelen konstant arbeider mellom motorbrems og pådrag er normalt typisk terrengkjøring eller når man cruiser på en slett vei men det skal ikke være så mye at det smeller. Normalt så er det noe man kjenner, at sykkelen triller litt før dødgangen taes opp. I terrenget kjennes det nok ekstra godt hvis man kjører med mye luft i hjulene. 6 psi er passende.
Clutchene skal da klare å ta løs rimelig jevnt og kontrollerbart men v-twin'er er i sin natur bråere og mer brutal enn rekkemotorer så for noen kan de kanskje kjennes for aggressive.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester