[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Check Engine Limp Home

Check Engine Limp Home

DS, Renegade, Outlander...

Check Engine Limp Home

Innlegg smaug » 08 Sep 2009, 19:43

Hei,

3 mil inn på Laksefjordvidda på tur hjem så kom Check engine og Limp Home beskjed opp på displayet. Dårlig timing for å si det mildt! Sykkelen gikk men fjusket og kuttet ca ved 6000 rpm så jeg klarte å holde ca 60 km/t. Når jeg var kommet nesten hjem så fant jeg ut at sykkelen også gikk på full pupp. Når jeg kom hjem og stoppet litt opp for å åpne en port så stoppet sykkelen. Den startet igjen og jeg kjørte noen få meter for å parkere den men da gikk den jevnt og fint på tomgang. Stoppet da sykkelen og alt så greit ut. Gikk inn for å smurfe litt på nettet etter mulige feil men når jeg gikk ut for å sjekke feilkoder så var det ingen feilkoder å finne(de blir jo slettet når tenningen er av en liten stund), men nå vil ikke sykkelen starte i det hele tatt! :wall
Har prøvd ørten ganger nå men den starter ikke. Sykkelen skal på førstegangs service nå til fredag men det spørs om de finner ut noe fornuftig før jeg må starte nedover neste fredag. Akk ja :evil:
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Check Engine Limp Home

Innlegg catpower » 08 Sep 2009, 20:58

hva sto det før det kom opp limp home i displayet da ? low oil? .. low bat? hi temp?
Outlander 6x6 1000 xt
catpower
450ccm
 
Innlegg: 176
Registrert: 27 Jan 2009, 17:12
Bosted: stjørdal
Stolt fører av:

Re: Check Engine Limp Home

Innlegg smaug » 08 Sep 2009, 22:46

Jeg fikk ikke med meg noe annen melding enn check engine og limp home. Jeg bremset da opp men den stoppet etter litt ujevn gange. Startet opp igjen og kjørte nesten 4 mil uten stopp før jeg da kom hjem og nå står den.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Check Engine Limp Home

Innlegg smaug » 11 Sep 2009, 22:51

Da har sykkelen vært på en liten feilsøkingsøkt hos Lakselv Butikksenter i Porsanger. De gjorde et hederlig forsøk med å løse problemet mitt med sykkelen men desverre hadde de ikke delen inne på lager slik at de kunne få sykkelen på G igjen. Det viser seg nemmelig at det er MAPTS sensoren som er defekt, nærmere bestemt lufttrykkmåleren. B.U.D.S. meldte om lav lufttrykk mens tempen var riktig.
Nå viste det seg at Frode Utsi i Tana har delen inne så jeg fikk grint meg til å levere inn sykkelen dit kommende mandag for å få den byttet på garantien(de hadde så masse å gjøre). :YEAH

Kudos til Lakselv Butikksenter og Frode Utsi for å gjøre det de kan for å hjelpe en som ikke engang har kjøpt sykkelen hos noen av dem!

Jeg har nå nappet ut pluggen til sensoren og da starter sykkelen men den kutter på turtall men jeg får ladet batteriet i allefall.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Check Engine Limp Home

Innlegg MrJG » 12 Sep 2009, 20:11

Hadde også samme problem med min 800R ltd 2009 mod. men fikk det fikset
hos Motorspeed på Lillehammer.
Can Am Outlander 800R EFI 2009 mod.
MrJG
80ccm
 
Innlegg: 18
Registrert: 21 Okt 2008, 07:51
Bosted: Brandbu

Re: Check Engine Limp Home

Innlegg smaug » 12 Sep 2009, 22:20

Da har jeg vært hos Frode Utsi AS og fått en ny MAPTS sensor. Stor takk til Amund som stilte opp og åpnet sjappa for å levere ut ny sensor(på garanti) selv om sjappa ikke er åpen på lørdag engang. Super service der gitt. Fikk også kjøpt kort vindskjerm, skikkelige Can-am kjørebukser og hansker. Sabla mye fint i den butikken gitt. Nå fungerer alt som et skudd igjen!
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester