Side 1 av 1
LTD 09 mod. Krøll....
Skrevet:
25 Sep 2009, 18:45
CCOB
Fikk i dag telefon fra forhandleren jeg har levert inn min LTD til. De kunne fortelle meg noe interesangt, jeg har i lengere tid kommentert at maskinen min bråkte... de har nå vært av med variatoren å akslingen der var helt tørr.... ikke noe gris eller fett i det hele tatt... å som ikke det var noe så hadde en komponent som utgjør en del av eksos potta sprekket... er det flere som har opplevd lignende??
Jeg er ihvert fall blitt meget skeptisk til Can-am for øyeblikket..... jeg tar den hjem til neste helg så får vi se hvor langt den går før den begynner igjen....
Obelix
Re: LTD 09 mod. Krøll....
Skrevet:
25 Sep 2009, 21:06
E.F.I
På Polaris sidene har jeg laget en liste over de mest vanlige feilene / svakheter på Polaris Sportsman.
Dere burde jo laget en slik oversikt på can am også.
Greit å ha når man skal kjøpe brukt can am
Greit å ha når man skal forebygge feil på can am-
For det er jo helt tydelig om man leser her på forumet at det er ting og tang som ryker på can am som på alle andre merker.
Re: LTD 09 mod. Krøll....
Skrevet:
28 Sep 2009, 11:00
kjomis
Hei lurer på hvor på variatoren de skal smøres, skjekk ut å få lakt ut innfo
har en hyler eg å
å skjekk hvor den defekte delen er på potta så kan man i alle fall følge med...
Re: LTD 09 mod. Krøll....
Skrevet:
28 Sep 2009, 13:11
smaug
Variatorer generelt skal ikke smøres foruten enveislageret på motorvariatoren. Meg bekjent så skal ikke helix smøres heller men jeg har brukt å ta en liten skvett med tørrfett på fingeren og smurt glideflatene på aksel og plastknottene som helixen glir mot. Friksjonen her, er ikke stor så det utgjør ikke veldig mye fra eller til, har mest gjort det for at det ikke skal være bart metall akkurat der. Jeg skriver nå utfra erfaring fra snøscooter og det jeg har lest i servicemanualen til Outlanderen.
Forøvrig er jeg enig i E.F.I. sin kommentar. En slik liten smørbrødliste også i Can-Am delen ville vært veldig lurt. Hadde også vært fint å samle alle erfaringer og småtriks som kan være lurt å gjøre med jevne mellomrom og som gjerne ikke står noen steder.
Re: LTD 09 mod. Krøll....
Skrevet:
28 Sep 2009, 16:32
lynxmann
Enveis lageret for motorbremsen på primærvariatoren skal pakkes med isoflex fett som en del av normal service, nå vet jeg ikke hvor mye maskinen din er kjørt men dette skal i hvert fall gjøres hver 100 timer.
Re: LTD 09 mod. Krøll....
Skrevet:
01 Okt 2009, 16:19
catpower
skal ikke være noe fett i variatoren utnom enveislagret.... fett samler støv og skitt, noe det er en del av, inne i variatorhuset med tanke slitestøv fra reima.
Re: LTD 09 mod. Krøll....
Skrevet:
01 Okt 2009, 17:34
pajlabb
Veistøv er det nok mest av, blir sugd inn foran, uten filter :(