[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

DS, Renegade, Outlander...

rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

Innlegg trudesofie » 20 Mai 2014, 12:49

Da har nesten begret når det gjelder det kjære lynet mitt blitt breddfullt.

Alt startet jo med det at jeg var noget uheldig på en parkeringsplass i januar. ref: viewtopic.php?f=17&t=9688

Etter operasjonen, der registerkjeder, guider, pakninger, filtre og variatorreim ble byttet, begynte lynet mitt å kakle MYE mer enn før. Min far åpnet da opp alt igjen for å sjekke om alt var ok, og konkluderte med at variatoren er slitt, og må byttes om "tjah, noen hundre mil".
Alt var relativt greit, hvis vi ser bort fra kaklinga, helt til for 2 uker siden, da den begynte å kvele motoren når jeg sneglet meg igjennom trondheim sentrum i rushtrafikk. Da begynte jeg å ane ugler i mosen, og ringte min far igjen som mente at dette måtte være kondens i bensinen og ikkeno å bekymre seg for. den oppførte seg fint igjen (jeg gjorde alt i min makt for å ikke bli stuck i kø igjen), til for en uke siden, da den plutselig sluttet å dra på gassen i samme setting. jeg koste meg i 20, og plutselig begynte den å bremse på motoren som om jeg slapp gassen helt, før den plutselig begynte å dra igjen, den hoppet rundt som en vill hest før den igjen kvaltes, og jeg måtte gremme meg frem til nærmeste parkeringsplass med nødblinken på.

nå har jeg lagt merke til at den rykker en del i lave hastigheter, og bakbremsen bråker no så inni helvete (sorry fransken). og den kan finne på å bremse på motoren igjen i lave hastigheter og den går veldig ujevnt på tomgang. fattern kom nok en gang med en idé, og det var å koble fra batteriet for å resette hjernen, noe som ikke hjalp.

Nå er jeg ved randen av å gi opp faenskapet (sorry Lynet) for godt, og jeg tør snart ikke kjøre mer med den, på tross for oppfordringene om at jeg må kjøre mer for å se om skiten kanskje oppfører seg igjen. Frykten er jo seff at den plutselig skal begynne å lage bråk i høyere hastigheter. [neinei]

Hva bør jeg gjøre?
trudesofie
50ccm
 
Innlegg: 14
Registrert: 06 Nov 2012, 15:25
Stolt fører av:

Re: rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

Innlegg Tobben18 » 20 Mai 2014, 13:20

Personlig så ville jeg tatt den til verksted, og da til merkeverksted.
De burde klare å fikse atv'en din.
Det viktigste er at du etterpå kan få mer glede i ettertid, istedet for å bli sur og skuffet og selger "dritten".
Det får nå så være om det kan koste deg en god del lapper.
Hør i det minste med et verksted og se om du kan få garanti på en viss maks sum. [oh yes]
Tobben18
350ccm
 
Innlegg: 98
Registrert: 26 Jul 2013, 15:06
Bosted: 5567 Skjoldastraumen
Stolt fører av:

Re: rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

Innlegg Hirth'n » 20 Mai 2014, 22:40

Få han på Brp verksted og kjør ein diagnose, ville sjekka klossane på
Bremsene dine. Ofte blir da ulydar ved lite brukte bremser.
Kan høres ut som sensoren så sitt i gasshuset muligens
Ikkje er heilt i orden kansje. Funker den fint i større
Hastigheta?
Hirth'n
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 09 Okt 2008, 15:37

Re: rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

Innlegg trudesofie » 30 Mai 2014, 16:41

ja, da har jeg fått svar fra verkstedet om hva som var leif med Lynet mitt.....

Etter at de hadde sjekket alt de kunne tenke seg, skulle de bare prøvekjøre den en tur før de ville levere den tilbake. Heldigvis begynte den med tullet sitt igjen.
Det viste seg at det er noe galt med girboksen. når de tappet oljen av den kom det metallbiter med oljen.

Så ja, jeg vet ihvertfall nå hvor problemet ligger, og at det kommer til å koste en del. Er det noen andre her som har hatt samme problemet med sin outlander?
trudesofie
50ccm
 
Innlegg: 14
Registrert: 06 Nov 2012, 15:25
Stolt fører av:

Re: rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

Innlegg smaug » 30 Mai 2014, 17:26

Girkassa på de er vanligvis meget robust sålenge de bare får olje.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester