[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Terrengkjøring og flått.

Terrengkjøring og flått.

Okelbo's krigsherjede plass der alt er lov (nesten). Vil du prøve ut forumets funksjoner så gjøres det her. Her kan du spamme, røyke og gjøre det ditt syke hode måtte ønske

Terrengkjøring og flått.

Innlegg E.F.I » 05 Aug 2011, 23:41

Det er gjort undersøkelser i USA og i Sverige på dette med hvitløk og flått. Spiser man hvitløkskapsler så er det forebyggende i områder med mye flått.

Høres litt rart ut at jeg lager dette innlegget ?

Tanken er at vi er mange som kjører mye i skog og der det er mye flått.

Det er også en fordel å bruke benklær som er tette rundt skoene.
Dusjer man rett etterpå så er det også med på å forhindre at flåtten setter seg.

Har flere bekjente som har ble skikkelig syke etter flått bitt.

Det går som regel bra om den fjernes innen 12 timer.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Terrengkjøring og flått.

Innlegg rr_a » 06 Aug 2011, 05:30

Flått innlegg. Her øst på østlandet bruker vi å være plaget av hjortelusflua. Det er ikke bevist at den er bærer av sykdommer men har lest at skogsarbeidere og terrengløpere har tatt kvelden av noen virus en gang iblandt. Plagsomme små jævler noen høster.
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Terrengkjøring og flått.

Innlegg smaug » 06 Aug 2011, 09:19

Ai, etter å ha hørt om hjortelusfluen sist jeg var på Austmarka synes jeg nesten flått'en er ganske allright. Jeg har bare oppdaget en flått på meg selv etter alle de turene jeg har hatt i skauen så det hele virker noe overdrevet. Flåtten holder vel ikke primært til på busker og trær men på gresstrå eller dyrket mark? Likevel så bruker jeg kjørebukser eller feltbukser som jeg drar skikkelig over høye Uvex vernesko som jeg stort sett bruker når jeg kjører.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Søppeldynga

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron