[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 450 vs 700?

450 vs 700?

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

450 vs 700?

Innlegg Mr.P » 12 Aug 2012, 20:10

Driver å ser på forskjellige atv'er og hører noen sier at jeg ikke må kjøpe en 400/450 atv fordi at de må bytte stempel og vedlikeholdes mye hyppigere enn en 700ccm.
Så jeg lurer på hvor stor forskjell er det egentlig på disse motorene? Yfz 450? Raptor 700?
Er det så sykt mye vedlikehold og stempelbytter på en 450 i forhold til en 700? Skal kjøres på vanlig vei med skilter
Mr.P
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Apr 2012, 00:28

Re: 450 vs 700?

Innlegg afriestad » 12 Aug 2012, 21:11

450 og 700 til yamaha er vel same motor bare 700'en har mye lenger slaglengde.
Men ville anbefalt begge men så er det litt på pris og, 700 er vel dobbel så dyr som 450.
vanlig veikjøring med 450 så er det det same vedlikeholdet som en 700
afriestad
150ccm
 
Innlegg: 35
Registrert: 25 Feb 2012, 23:43
Stolt fører av:

Re: 450 vs 700?

Innlegg Mr.P » 12 Aug 2012, 21:39

Jasså, ja:) det visste ikke jeg.
Lyst til å kjøpe en atv, men har aldri kjørt før så lurte på dette med vedlikehold siden alle sier forskjellig. Er litt prisforskjell på de ja og tror jeg kan bli fornøyd med en 450 som første Atv?
Mr.P
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Apr 2012, 00:28

Re: 450 vs 700?

Innlegg magstaff » 13 Aug 2012, 15:45

det er feil.

450 er konkurransemaskin og skal ha stempelbytte/oljebytte og ventilsjekk mye oftere!
magstaff
250ccm
 
Innlegg: 59
Registrert: 17 Feb 2011, 22:57

Re: 450 vs 700?

Innlegg afriestad » 13 Aug 2012, 18:53

tja ved vanlig veikjøring og ikke konkuranse kjøring så ville eg sakt at du kan kjøre opp mot 150+ timer før stempelskifte.
afriestad
150ccm
 
Innlegg: 35
Registrert: 25 Feb 2012, 23:43
Stolt fører av:

Re: 450 vs 700?

Innlegg Mr.P » 13 Aug 2012, 19:14

Dette som er mitt problem:) jeg skal bruke den på vei og skal ha skilter på den. Har ikke noen interesse av å kjøre i skog og mark.

Problemet fortsetter her ser jeg, med en diskusjon om hvorvidt man må ha service og stempelbytte:)
Hører gjerne fra fler? Hva er riktig?
Mr.P
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Apr 2012, 00:28

Re: 450 vs 700?

Innlegg magstaff » 13 Aug 2012, 20:10

?

Uansett hvordan en vrir på det så kommer du ikke fra at det er hyppigere servicer på 450.

På 450 skal stempelbytte gjøres på 30t for en proff kjører så en kan sikkert kjøre 150 timer eller 5-max10 000km med samme stempel så lenge en kjører asvalt.

MEN dette gjelder jo for 700 også og den motoren kan du kjøre 60-100 000km uten å gjøre annet enn skifte olje og sjekke ventiler på asvalt.

450 har 12.5/1 i kompresjon som er høyt.

700 har 9.2/1 i kompresjon som er lavt + langslagsstempel.

uansett mr.p les deg opp selv så ser du hva jeg mener...

Lykke til med valget [oh yes]
magstaff
250ccm
 
Innlegg: 59
Registrert: 17 Feb 2011, 22:57

Re: 450 vs 700?

Innlegg Pils » 16 Aug 2012, 09:47

Svaret er ganske enkelt.

Dersom du skal kjøre racing på bane, generelt korte distanser, eller delta i arrangerte konkurranser bør du kjøpe 450'en.

+ Den har jo utrolig mye krefter å tilby og den har en fin styling. Det som er så fint med YFZ'en er at du har mange muligheter på ettermarkedet. På denne måten kan du tilpasse ATV'en til enhver situasjon. Den har også en fantastisk styring som gir rask respons. Den legger seg fint i svingene. Den er også ganske lett med tanke på at den er laget for racing, og den gir ikke den ekle følelsen av at en skal "tippe" i svinger.
- Den har en litt tung gass-vaier noe som kan være litt irriterende til tider. Den er litt kompakt og trang, noe som gjør at du noen ganger kan føle deg litt sammenpresset. En får også litt lite beinplass (dersom en er en stor type) og en må av og til sitte med mye knebøy. Dette gjør det selvfølgelig vanskeligere med tanke på giring. Den er også ganske barsk å kjøre med, og turtallet er ofte høyt. Mye støy og lyd og YFZ'en trenger mye vedlikehold.


Dersom du skal kjøre lange distanser, kjøre på småveier/åkrer/marker eller skog går du for 700'en. Denne maskinen er laget mer for kosekjøring.

+ Den har revers, noe 450'en ikke har. Den har utrolig mye krefter og du kan få den på hjulene i 5 gir om du vil, og med en toppfart på 145 km/t "river" denne hendene av deg. Den har en utrolig dreiemoment og respons. Den har også EFI (Fuel Injection) noe som er veldig nyttig. En kan sitte behagelig på den med god beinplass. En god maskin som du neppe vil trege på.
- Den er litt tyngre enn YFZ'en. Dette er jo en tur ATV. Dette kan gi en liten følelse av at en skal "tippe" til tider, men etter noen timers kjøring er dette noe en ikke legger merke til.

Alt i alt så liker jeg 700 Raptor best.

Dersom det er noe mer du lurer på så kan du bare sende meg en PM så skal jeg svare så godt jeg kan. [oh yes]

Lykke til med valget.
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: 450 vs 700?

Innlegg Pils » 16 Aug 2012, 09:47

Svaret er ganske enkelt.

Dersom du skal kjøre racing på bane, generelt korte distanser, eller delta i arrangerte konkurranser bør du kjøpe 450'en.

+ Den har jo utrolig mye krefter å tilby og den har en fin styling. Det som er så fint med YFZ'en er at du har mange muligheter på ettermarkedet. På denne måten kan du tilpasse ATV'en til enhver situasjon. Den har også en fantastisk styring som gir rask respons. Den legger seg fint i svingene. Den er også ganske lett med tanke på at den er laget for racing, og den gir ikke den ekle følelsen av at en skal "tippe" i svinger.
- Den har en litt tung gass-vaier noe som kan være litt irriterende til tider. Den er litt kompakt og trang, noe som gjør at du noen ganger kan føle deg litt sammenpresset. En får også litt lite beinplass (dersom en er en stor type) og en må av og til sitte med mye knebøy. Dette gjør det selvfølgelig vanskeligere med tanke på giring. Den er også ganske barsk å kjøre med, og turtallet er ofte høyt. Mye støy og lyd og YFZ'en trenger mye vedlikehold.


Dersom du skal kjøre lange distanser, kjøre på småveier/åkrer/marker eller skog går du for 700'en. Denne maskinen er laget mer for kosekjøring.

+ Den har revers, noe 450'en ikke har. Den har utrolig mye krefter og du kan få den på hjulene i 5 gir om du vil, og med en toppfart på 145 km/t "river" denne hendene av deg. Den har en utrolig dreiemoment og respons. Den har også EFI (Fuel Injection) noe som er veldig nyttig. En kan sitte behagelig på den med god beinplass. En god maskin som du neppe vil trege på.
- Den er litt tyngre enn YFZ'en. Dette er jo en tur ATV. Dette kan gi en liten følelse av at en skal "tippe" til tider, men etter noen timers kjøring er dette noe en ikke legger merke til.

Alt i alt så liker jeg 700 Raptor best.

Dersom det er noe mer du lurer på så kan du bare sende meg en PM så skal jeg svare så godt jeg kan. [oh yes]

Lykke til med valget.
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: 450 vs 700?

Innlegg Mr.P » 17 Aug 2012, 12:26

Her om dagen var jeg sikker, men nå er jeg usikker igjen:) sender deg en Pm jeg
Mr.P
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Apr 2012, 00:28


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron