Svaret er ganske enkelt.
Dersom du skal kjøre racing på bane, generelt korte distanser, eller delta i arrangerte konkurranser bør du kjøpe 450'en. + Den har jo utrolig mye krefter å tilby og den har en fin styling. Det som er så fint med YFZ'en er at du har mange muligheter på ettermarkedet. På denne måten kan du tilpasse ATV'en til enhver situasjon. Den har også en fantastisk styring som gir rask respons. Den legger seg fint i svingene. Den er også ganske lett med tanke på at den er laget for racing, og den gir ikke den ekle følelsen av at en skal "tippe" i svinger.
- Den har en litt tung gass-vaier noe som kan være litt irriterende til tider. Den er litt kompakt og trang, noe som gjør at du noen ganger kan føle deg litt sammenpresset. En får også litt lite beinplass (dersom en er en stor type) og en må av og til sitte med mye knebøy. Dette gjør det selvfølgelig vanskeligere med tanke på giring. Den er også ganske barsk å kjøre med, og turtallet er ofte høyt. Mye støy og lyd og YFZ'en trenger mye vedlikehold.
Dersom du skal kjøre lange distanser, kjøre på småveier/åkrer/marker eller skog går du for 700'en. Denne maskinen er laget mer for kosekjøring. + Den har revers, noe 450'en ikke har. Den har utrolig mye krefter og du kan få den på hjulene i 5 gir om du vil, og med en toppfart på 145 km/t "river" denne hendene av deg. Den har en utrolig dreiemoment og respons. Den har også EFI (Fuel Injection) noe som er veldig nyttig. En kan sitte behagelig på den med god beinplass. En god maskin som du neppe vil trege på.
- Den er litt tyngre enn YFZ'en. Dette er jo en tur ATV. Dette kan gi en liten følelse av at en skal "tippe" til tider, men etter noen timers kjøring er dette noe en ikke legger merke til.
Alt i alt så liker jeg 700 Raptor best.
Dersom det er noe mer du lurer på så kan du bare sende meg en PM så skal jeg svare så godt jeg kan.
Lykke til med valget.