[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Noen med Grizzly og beltekit?

Noen med Grizzly og beltekit?

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Noen med Grizzly og beltekit?

Innlegg O1e » 15 Aug 2015, 13:21

Hei!

Noen andre her inne som har Grizzly med beltekit?

Fikk nettopp en ny 700 EPS med Tatou 4s, og har en sterk mistanke om at servoen ikke fungerer som den skal. Den er rett og slett ikke kjørbar i terenget. Har drevet med styrketrening i ganske lang tid, så er ikke i skuldrene problemet sitter. Tar jeg i mer når jeg skal svinge, blir noe ødelagt.

Vet den blir mye mer tungstyrt med belter, men kan ikke ta en slakk sving engang, og det virker ikke som man får noe hjelp overhode. Beltene styrer rett og slett dit de selv vil.

Så lurer på om det er noen andre her inne som har eller har prøvd disse med belter.

Takk på forhånd. :)
O1e
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 18 Jul 2015, 16:53
Stolt fører av:

Re: Noen med Grizzly og beltekit?

Innlegg Håkon » 15 Aug 2015, 16:48

Uten at jeg har kjørt atv med belter, virker det for meg som om servoen ikke funker slik du har mistanke om.

Er den kjøpt ny (tolker det ut i fra sånn du skriver) atv, så er det vel bare til å dra til forhandler å spørre om en mekaniker kan se på den.

Alternativt skru på vanlige hjul fremme, så kjenner du fort om servoen virker, spesielt hvis du sammenligner med en annen atv med/uten servo.
Håkon
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 26 Jul 2015, 11:29
Stolt fører av:

Re: Noen med Grizzly og beltekit?

Innlegg LN-TAL » 15 Aug 2015, 19:57

Jepp, har en 2013 700eps med beltekit. Styring er ikke noe problem, har du justert frambeltene riktig ? Du kan justere slik at den blir lettere å styre, men på bekostning av wobbling i "høy" fart. Det er VELDIG nøye å justere beltene korrekt.
LN-TAL
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 30 Jan 2013, 21:15
Stolt fører av:

Re: Noen med Grizzly og beltekit?

Innlegg O1e » 15 Aug 2015, 23:32

Takk for svar!

Den er ny ja, men bestilt hos en forhandler en annen plass og ble fraktet hit, da leveringstiden hos den lokale forhandleren var for lang. Har ikke peiling hva de har gjort og ikke gjort. Men er kanskje nødt til å dra innom forhandleren her å få de til å se på den. Høy fart blir den ikke brukt til uansett med belter, så det betyr ingenting.
O1e
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 18 Jul 2015, 16:53
Stolt fører av:

Noen med Grizzly og beltekit?

Innlegg O1e » 16 Aug 2015, 20:07

Var og prøvde en Sportman 850 med Prospector kittet, og d var jo en helt annen værden når d gjadt styringa. Ser ikke ut som de har justert frontbeltene på min, da endemuttra eller hva det kalles er helt ute. På videoene av justeringen som ligger ute, er denne skrudd lengre inn. Er vell denne som strammer fjæra etter man har justert høyden, hvis jeg ikke skjønner feil? Har ikke funnet noe direkte anvisning på hvordan de skal justeres.
O1e
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 18 Jul 2015, 16:53
Stolt fører av:

Re: Noen med Grizzly og beltekit?

Innlegg smaug » 17 Aug 2015, 18:58

Poenget med justeringen av beltene er å konsentrere marktrykket nærmest mulig aksen som spindelen svinger rundt hvis du skjønner hva jeg mener.Da blir styringen lettere og beltene klatrer lettere opp og over hinder. For heftig justering og beltene vil grave seg veldig ned i snøen i revers så her må man nok ta seg litt tid til å finne noe som fungerer.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester