[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Vibrasjon

Vibrasjon

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Vibrasjon

Innlegg Raptor660 » 03 Jun 2016, 08:54

Lurer på om noen vet hva dette kan være for noe.

Om jeg ligger i jevn fart og bare trør på er det endel vibrasjon/risting med det samme før det fyker av gårde mot 130km/h,og virker for meg som det kommer fra det fremre tannhjulet.

Begge drevene + kjedet er byttet for ca 100km siden men var slik før det ble byttet også men kjedet er litt for slakt i mine øyne men ikke kjempeslakk,så tenker og fjerne ett ledd eller 2 for og stramme det opp(ja stramminga er helt innstrammet.

Så jeg tror ikke det er den slakke kjea som er problemet her men skal jo fixe det anyway,men hva kan det så være eller skal det være slik siden det er en crosser som jeg har satt asfaltdekk på og for det meste kjører på asfalten med.
Raptor660
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 26 Sep 2015, 13:10
Stolt fører av:

Re: Vibrasjon

Innlegg smaug » 03 Jun 2016, 12:50

Er motorfester og hjullager bak tight og fin da? Kan nesten høres ut som noe draes litt skjevt under pådrag.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Vibrasjon

Innlegg Raptor660 » 10 Jun 2016, 19:00

Takk,er nok dette som er problemet ja,har måttet bytte den ene skruen da den knakk under oppstramming og måtte byttest.

Men synes den strammer mere på ene siden enn andre siden og de strekene som man liksom skal følge funker dårlig da de ikke rører seg men kjeden strammes jo.

Skal bestille meg ny kjedelås og kutte inn ett ledd eller 2 og slakke den helt og stramme de likt så håper jeg det blir bedre.
'Takk for råd/svar.
Raptor660
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 26 Sep 2015, 13:10
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester