[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Batteri

Batteri

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Batteri

Innlegg Lundberg » 02 Jan 2011, 07:46

Har vært plaga med 2 orginale batteri til min Grizzly 700.

Det første tok plutseli ikke lading mere, og det siste no lades gradvis ut.
Kom hjem fra sjøen her etter 4 uker, og hadde da ikke brukt sykkelen på ca 2 måneder.
Da jeg vridde om på nøkkelen var det ikke liv i noe, batteriet var helt flatt.

Hører flere som klager på disse batteriene, så lurer på om det er noen her som har anbefalinger til bedre batteri?
Lundberg
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 13 Apr 2010, 20:38

Re: Batteri

Innlegg Wikingen » 02 Jan 2011, 15:21

Kjøp deg er Yuasha batteri som passer på målene.
Jeg kjører kun Yuasha, både syre- og gel-batterier og er kjempefornøyd!

Mvh
Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: Batteri

Innlegg smaug » 02 Jan 2011, 20:37

Høres rart ut at to batterier skulle være defekt. Jeg holder heller en knapp på noe som stjæler strøm på sykkelen. Ta fram ampermeteret så får du svaret. Viser den null A, vet du at batteriet bare er dritt, viser den derimot mer enn 0,1A har du noe trøbbel på ledningsnettet ditt. Jeg tipper på en defekt tenningsbryter eller dødmannsknapp.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Batteri

Innlegg grizzly » 05 Jan 2011, 14:47

Hvis det er en Dresel ( EU-traktor) du har, er det en kjent feil med nødblinkbryteren som gjør at batteriet kan utlades over litt tid.
Min var helt død nå etter å ha stådd i 3-4 uker. En tur på yamahaverksted fikser saken på kort tid.

Steffen
Brukerens avatar
grizzly
250ccm
 
Innlegg: 69
Registrert: 06 Mai 2008, 19:23
Bosted: Leirfjord
Stolt fører av:

Re: Batteri

Innlegg Lundberg » 13 Jun 2011, 19:11

Omsider er problemet løst.

Var inne på førstegangsservice, og fikk de til å se på saken.
Viste seg da at der er sendt ut en servicemelding fra de som har levert elektronikken som brukes når det er en Dresel (Eu traktor). Her har vært et problem med nå ledninger som fra fabrikk hente strøm på "feil" plass. Og det har resultert i problem med utlading.

Saken e utbedre no, hele jobben og nytt batteri gikk på garanti, så e fornøyd med apparatet rundt yamaha :)
Lundberg
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 13 Apr 2010, 20:38


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester