[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - har problem med min yfz 450

har problem med min yfz 450

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

har problem med min yfz 450

Innlegg lerumen » 05 Jul 2011, 13:03

problemet er at når eg gir full gass, fusker den, akkurat som den for før mye eller for lite bensin ?? er ein 2007 mod, en kompis av meg har samme atven og har samme problemet? er det noen som har peiling?

er veldig ireterende før hver gang jeg skal prøve å steile å gir gass fusker den [neinei] hehe takker for svar [smiil]
lerumen
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 05 Jul 2011, 12:49
Bosted: sogndal
Stolt fører av:

Re: har problem med min yfz 450

Innlegg smaug » 05 Jul 2011, 19:53

Sjekket kompresjonen på motoren? Lenge siden siste stempel og ringbytte?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: har problem med min yfz 450

Innlegg lerumen » 06 Jul 2011, 17:31

mulig det, men med tanke på at det er mest på lågt turtall så syns eg det er litt løge! men eg trur det kanskje kan vere å justere ventilene ??
lerumen
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 05 Jul 2011, 12:49
Bosted: sogndal
Stolt fører av:

Re: har problem med min yfz 450

Innlegg smaug » 06 Jul 2011, 20:30

Er motoren tungstartet når den er kald? Hører du noe ventiltikking da? Hvor lang har motoren gått? Stempel og ringbytte er normalt å bytte ved faste intervaller på de motorene og koster ikke en formue heller.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: har problem med min yfz 450

Innlegg bonde » 17 Jul 2011, 16:31

kan var vatn i tanken,de laga ett helvete.det hadde eg på min 700 raptor. men då va det så vidt an jekk i heila tatt. tømte tanken å lot an gå ei ston så va det bra greiår!!!
bonde
450R
 
Innlegg: 230
Registrert: 28 Apr 2011, 14:45
Stolt fører av:

Re: har problem med min yfz 450

Innlegg Skognisse » 19 Feb 2012, 21:17

Hei!

Tar å svarer på denne, selv om det er en gammel og utdatert post.

Det er ingenting galt med den, hverken ventiler, tank eller noe.
Det som rett og slett er problemet, er "accelerator pump" , vet ikke noe bra norsk ord.
men google etter "zip tie mod yfz 450" så får du svaret med ei gang.

Kort sagt, jeg hadde samme problemet på min YFZ 450 2007. Når du ga god gass fra tomgang, så bare Surkla/smalt det noe himla,
og den nesten daua. M.a.o. veldig ustabilt og vanskelig å leke seg med den på grus/snø osv.

Jeg tok bare av et sidedeksel på forgasseren, og festet en liten strips rundt fjøra som drar til seg "accelerator pump" slik at den følger gasser-armen.

Nå er den kjapp og responsiv fra tomgang, og kan "jages" opp med ei gang.
Skognisse
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 19 Feb 2012, 20:34
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 5 gjester