[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Kjøp av skikkelig arbeidsmaskin

Kjøp av skikkelig arbeidsmaskin

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Kjøp av skikkelig arbeidsmaskin

Innlegg trondwi » 26 Okt 2011, 23:33

Min Yamaha Grizzly 660 er stjålet fra Krossen, Høvåg i Lillesand og skal erstattes. Den ble primært brukt til å trekke tømmer (stort sett eik - og det er utrolig tungt) i meget ulendt terreng på Sørlandet og til snømåking. Jeg vurderer å kjøpe en ny traktorregistrert Grizzly, men er åpen for alternativer. Her er et mimrebilde av den frastjålne. Måtte noen med et balltre...

Bilde

Et litt spesielt problem som jeg har, er at jeg mistet høyre hånd for mange år siden. Jeg er derfor avhengig av at gassen sitter på venstre side samt at bremsene er satt opp litt annerledes enn "normalt" for traktor-registrerte ATV'er - som krever at forbremsen og høyre håndbrems skal virke på alle hjul. Livsfarlig, spør dere meg! Jeg ønsker at fotbremsen kun skal virke på bakhjulene og venstre forbrems kun på forhjulene. Høyre forbrems får jeg ikke brukt uansett. Med dagens forskrift er det virkelig livsfarlig å kjøre i bratte bakker i terrenget.

Topphastighet er helt uinteressant, 40 km/t holder i bøtter og spann (jeg har hengere og ramper). Evne til å tackle vanskelig terreng og trekkraft er viktig. En 6-7 m eikestokk veier fort 3-400 kg og skal trekkes i terrenget med løftestropp (jeg har en tømmerhenger med vinsj, men terrengets beskaffenhet umuliggjør bruk av den de første 2-300 m). Jeg har også en gammel Suzuki 250 4WD (1986), men med 27 hk har den ikke kraft å trekke det jeg trenger - selv i super-low (og da går den skikkelig varm veldig fort).

Er mottagelig for forslag til ny, stor ATV som kan være leveringsklar i løpet av noen uker.

Trond
Trond
trondwi
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 21 Okt 2011, 20:30
Stolt fører av:

Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest