[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Valg av dekk og felg

Valg av dekk og felg

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Valg av dekk og felg

Innlegg Knutta87 » 08 Apr 2013, 23:29

Hei, jeg har nylig investert i en brukt Grizzly 550, jeg fikk med to sett med felg, et sett orginal 12" stålfelg og et sett 14" alu felg.
Alle dekkene var slitt ut så jeg må kjøpe nye, men er veldig usiker på hvilke felg jeg skal kjøpe til, 14" er jo mye finere, men føler kansje 12" holder bedre i skogen der jeg skal kjøre mest.
Har bestemt meg for TPI Mud Lite dekk som jeg har fått bra pris på hos lokalforhandler. Må bare få bestemt meg for hvilke felg jeg skal bruke :)
Kom gjerne med forslag og innspill.
Knutta87
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 08 Apr 2013, 23:23
Stolt fører av:

Re: Valg av dekk og felg

Innlegg smaug » 09 Apr 2013, 08:02

Til terrengbruk er uten tvil 12" best. Du kan tryggere gå ned på lufttrykket og fortsatt ikke være bekymret for punktering i sideveggen. En 26" hjul på 12" felg med 5-6 psi i dekkene er en kjempe kombinasjon. Kjøper du Maxxis Ceros dekkene vil du også ha kjempe gode dekk på alle underlag også i skauen selv om de ikke ser så grove ut. Dekkmønster er oppskrytt. Der du ikke kommer fram med Ceros, kommer du neppe fram med andre dekk heller er min påstand.

Skal du bare kjøre på vei er 14" bra men min mening er at 12" hjul er såpass mye bedre i terrenget enn 14" er på veien så valget hadde vært enkelt for meg.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Valg av dekk og felg

Innlegg Knutta87 » 19 Apr 2013, 21:16

Ingen fler som vil komme med et innspill? Vil gjerne se hva folk mener :)
Knutta87
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 08 Apr 2013, 23:23
Stolt fører av:

Re: Valg av dekk og felg

Innlegg mb300diesel » 20 Apr 2013, 18:31

Veidekk på 14" og terrengdekk på 12" ? evt terrengdekk på begge og skrupigg i ene settet hvis du skal bruke maskina om vinteren?

EDIT: www.atvtiredepot.com har greie priser og billig frakt til Norge...
mb300diesel
250ccm
 
Innlegg: 64
Registrert: 31 Jan 2012, 20:38
Bosted: Lundamo, Sør-Trøndelag
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester