[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Akkurat kjøpt Raptor 700R

Akkurat kjøpt Raptor 700R

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Akkurat kjøpt Raptor 700R

Innlegg Fluffy-Joe » 23 Apr 2013, 20:38

Heisann

Har akkurat kjøpt meg en 08 Raptor med Paoletti kit.
Har ikke peiling på hvordan den er kjørt eller noe.
Tør ikke ta den i bruk før jeg har gått over den å sett at den ikke havarer helt ved første kjøretur.
Noen som har noen formening om hva jeg burde se etter?
Evnt. bytte bare sånn 'just in case'.

Den har vært kollisjonskadet, så måtte bytte løftebøyla bak og noe plastikk.
(Ble rævkjørt av en annen 4hjuling på veien)

Hva er service-intervallene på slike sykler under vanlig daglig bruk etter vei?

På forhånd takk.
Fluffy-Joe
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 23 Apr 2013, 20:31
Stolt fører av:

Re: Akkurat kjøpt Raptor 700R

Innlegg smaug » 24 Apr 2013, 09:59

Motoren er mye lik Grizzly 660 så serviceintervaler er vel ikke så veldig forskjellig fra den. 700'en er laget som en "low maintenance" sports quad alternativ til 450'en som er en konkuransemodell og krever mye mer vedlikehold(effekten er jo omtrent lik 700'en). Jeg hadde skiftet olje og filter på motoren og sjekket/skiftet drev og kjede og vært fornøyd med det i første omgang.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Akkurat kjøpt Raptor 700R

Innlegg larses90 » 28 Apr 2013, 16:48

Harnetopp kjøpt jeg også,og merket ikke før etterpå at hjullagrene bak var meget dårlige, så kan sikkert være lurt å sjekke slikt. Er vel rimelig bra belastning på dem ettersom det er midtmonterte lagre og fast aksling
larses90
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 28 Apr 2013, 16:45
Bosted: Levanger
Stolt fører av:

Re: Akkurat kjøpt Raptor 700R

Innlegg bonde » 23 Des 2013, 23:05

kjøpa deg ei fett pressa ,varra rause med de,loctite,,alltid ein skrue så rista laust,slenga på timatellar å laga deg ett intervall du butte oljå itte,strama den skruen på bakaksell,,ska faktiskt jerast litt ofta viss du kjøre møkje,,hålle lagrenne baki der og,,smøra kjettingen,,så e det ganske solide greier,,kjøpa elle lasta ner ein manual,,står jo alle intervalla,kjøleveska å oljå e det viktigaste,,detta maskineriet kan du herja me allså,,,det polletti greienne e jo barra spedometer,blinklys baklys å framlys an har montert å kobla samen bremsenne,,nåke eg meina e ikkje det samma viss du ska leka deg å ska sladda så bremsan jo på alle dekkå då,,
bonde
450R
 
Innlegg: 230
Registrert: 28 Apr 2011, 14:45
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron