[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Powercommander el. Unødvendig?

Powercommander el. Unødvendig?

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Powercommander el. Unødvendig?

Innlegg larses90 » 28 Apr 2013, 17:12

Har effektanlegg på min raptor 700,ellers er den original. Ser på div.forum at jeg skulle hatt powercommander el. Er det nødvendig? Er vel luftmengdemåler på den, så når ecu registrerer at den får mer luft inn, så vil vel innsprøytinga justeres opp tilsvarende også så blandingsforholdet skal bli riktig?
Har jeg rett eller er jeg helt på jordet?
larses90
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 28 Apr 2013, 16:45
Bosted: Levanger
Stolt fører av:

Re: Powercommander el. Unødvendig?

Innlegg smaug » 28 Apr 2013, 21:47

Du har ikke noe luftmengdemåler på motoren. Er vel bare 1000R motoren til Can-Am som har det som jeg vet om. Powercommander kan være lurt men så lenge du ikke vet A/F verdien, blir det ikke noe eksakt vitenskap. Du kan jo lese pluggen men det vil være veldig tidkrevende og lite nøyaktig måte å gjøre det på. Det mest fornuftige vil nok være å kjøpe en PC5 med autotune slik at PC modulen selv justerer A/F forholdet.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Powercommander el. Unødvendig?

Innlegg larses90 » 29 Apr 2013, 07:55

Blir vel så jeg invisterer i det etterhvert:) har du noen sider å ambefale å handle fra? Er ebay kurant?
Hvis jeg har forstått det riktig så trenger jeg ikke dynotest hvis jeg har autotune?
larses90
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 28 Apr 2013, 16:45
Bosted: Levanger
Stolt fører av:

Re: Powercommander el. Unødvendig?

Innlegg smaug » 29 Apr 2013, 08:08

Dyno er jo mest for å finne om du faktisk får mer effekt på hjulene. Ebay er topp å handle fra men ha PayPal kontoen opp å gå før du kjøper noe fordi det tar noen dager å få det på plass.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Powercommander el. Unødvendig?

Innlegg ntm » 14 Mai 2013, 16:33

Enkleste er bare å kjøpe en Power Commander 5 uten autotune, finnes masse map på sidene til PowerCommander. Plug and play :)

Autotune er forsåvidt greit, men koster en god del mere, mere arbeid å monteren også. Litt unødvendig når det finnes så mange forskjellige map for alle typer aftermarket effekt deler/modifikasjoner.
ntm
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 13 Mai 2013, 11:26
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester