[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Yamaha Raptor 700 SE 2010

Yamaha Raptor 700 SE 2010

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg Pils » 07 Mai 2013, 08:05

Hei!
Kjøpte meg en Raptor i forrige uke, og er veldig fornøyd med den! Den er helt original, sett bort fra dual DMC comp 4 exhaust som er montert. Min visjon er å oppnå størst mulig toppfart.

- Hvilket stempel bør jeg bruke?
- Hvordan bør jeg dreve? (Vet det skal være flere tenner fremme, men hvor mange?)
- Hvilket luftfilter? Er K&N bra?

Så lurer jeg veldig på et par ting til.
- Hva er Garret Gt Turbo charger og hvilken effekt gir dette?
- Dynojet PCIII? Hva er det, og hva er forskjellen på det og Powercommander?

Har også sett på et senkesett - tror dere dette vil fungere?
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-RAPTOR-7 ... d3&vxp=mtr

Har prøvd å lest meg litt opp på nettet, men fikk ikke noe særlig utbytte av det følte jeg.

Takker for alle svar! :)
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg smaug » 07 Mai 2013, 19:36

Du bør vel bruke orginale stempler. Hvorfor bytte? Er det noe gærnt med det som er der? Jeg hadde sett på GYT-R produktene til Yamaha for filter og andre dippedutter. K&N er ikke veldige gode luftfilter. De slipper inn mer luft som også betyr at de slipper inn mer dritt, mao bruk noe annet feks GYT-R gjerne med prefilter også.
Garrett GT er en modellserie fra Garrett som består av ørten forskjellige modeller. Bare gå inn på turbobygarrett.com så finner du all info om Garrett som du behøver. PCIII er det samme som Power Commander <--- PC <-> Power Commander
Man kan tilføre mer bensin med en Power Commander men ikke endre tenning eller turtallsperrer.
Om senkesett funker for deg, er det bare du som kan svare på, i allefall så lenge du ikke nevner hva du skal bruke quad'en til.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg ntm » 13 Mai 2013, 11:57

Hei

Har en Raptor 700 selv.

- Hvorfor bytte stempel ?
- Det er 14 tenner orginalt fremme. Jeg kjører 15 tenner som di fleste bytter til. Med moderat tuning av motor er nokk dette det ultimate. Er ikke så mye power at man klarer å dra den noe særlig høyere fart uansett. Så 15 tenner er nokk det ultimate for vei.
- Er det vei bruk så fungerer nokk uansett luftfilter kitt. Du finner flere på ebay. Kjører selv med KN med prefilter ( slipper og olje filteret som er for å sammle mere støv ) Men kjøp et kitt, da følger det med adapter slik at alt passer og blir 100% tett.

Turbo er bare å legge på hylla, det holder ikke i hop og det koster en god del.

Power commander finnes i flere utgaver. Men kjøp PC 5 med eller uten ignition. Med ignition kan du juster tenninga og turtallsperra. Men det brukes ikke om du ikke skal ta det helt ut med motor modifiseringer. ( bigbore, cam, ventil, lavcomp osv )

Det senkesettet fungerer så bra du kan få det uten å gå for nye dempere. Kjører med det samme.

Ser du har dmc eksos, du skal være klar over at raptoren går ganske magert orginalt og når du da har byttet eksosanlegget til noe som har mindre motstand, så vil den gå enda magrere. Med powercommander så vil du kunne få mere fuel slik at den går feitere og sikkrere. Det finnes ferdig oppsett til raptor med luftfilterkitt og dmc comp 4 eksos. Plug and play.

For mere toppfart må du Jorde en ledning fra ecu. Bare å søke på nett etter blue vire raptor 700 på google eller youtube. Raptoren begynner å holde igjen på tenninga i 5 giret over 5500 omdreinge trur eg det va. For å holde farta nede. Ved å jorde denne ledninga vil du eleminere denne sikkerhets funksjonen. Som vil si litt mere toppfart. Iallefall raskere å få opp farta etter 100kmt ca.
ntm
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 13 Mai 2013, 11:26
Stolt fører av:

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg Pils » 23 Mai 2013, 22:28

Takk for gode og utfyllende svar!

Er det vanskelig å montere spacerne?
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg ntm » 24 Mai 2013, 21:49

Nei, er gjort i full fart. Du ser fort hvordan det skal være.
ntm
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 13 Mai 2013, 11:26
Stolt fører av:

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg Pils » 25 Mai 2013, 22:13

Ok, har bestilt et slikt sett nå.
Sist endret av Pils den 20 Jun 2013, 23:33, endret 1 gang
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg smaug » 25 Mai 2013, 23:03

Tanken bak et effektanlegg er at eksosen skal strømme ut lettere slik at motoren blir mer lettpustet. Det gjør at motoren suger mer luft inn noe som da betyr at blandingen vil bli magrere. Det er sjelden et effektanlegg har noe for seg uten å følge opp med å gi mer drivstoff for å opprettholde korrekt blandingsforhold.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg Pils » 26 Mai 2013, 14:33

Men er PCV verdt pengene? Blir nok til at jeg skaffer meg en slik enhet, men har lest meg litt opp på det og har forstått at det er mange som ikke har merket særlig forskjell og at det bare har skapt mer forvirring enn det har hjulpet...
Sist endret av Pils den 20 Jun 2013, 23:34, endret 2 ganger.
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg ntm » 28 Mai 2013, 09:58

Den går magert orginalt så med et effektanlegg vil den gå enda magrere. Powercommander er en løsning, og det fungerer smertefritt. Plug and play. Du trenger bare laste inn rette programmet etter hva slags modifikasjoner du har utført. Finnes masse programer på Powercommander sine sider for å laste ned.

Er verd pengene i forhold til at den vil gå på et sikkert blandigsforhold = ingen fare for skjering. Og den vil nokk kunne gi noen få ekstra hk i tillegg.
ntm
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 13 Mai 2013, 11:26
Stolt fører av:

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg Pils » 12 Jun 2013, 14:19

Var innom powercommander.com i dag og fikk bestilt meg en PCV med en forhåndsinstallert map som de sa ville fungere best for mitt oppsett :) Veldig greit egentlig!

Ntm, hadde du kjenneskap til senkesettet?
Sist endret av Pils den 20 Jun 2013, 23:36, endret 1 gang
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg ntm » 17 Jun 2013, 10:02

Jekk fronten opp, løsne demperene, sett på brakettene ( passer bare 1 vei ), monter demperene i det nye feste punktet. Veldig enkelt :)
ntm
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 13 Mai 2013, 11:26
Stolt fører av:

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg Pils » 20 Jun 2013, 23:49

Hei igjen! :)
Var ute på min første prøvetur i dag da været endelig tillot det... hehe. [smiil] Kanon kjøreopplevelse!!

Det eneste jeg merket var en slags skrangle lyd. Jeg er ikke helt sikker på hvor den kommer fra eller hva det er som lager lyden. Lyden er helt lik som om man skulle slått et skrujern mot et metallstykke. Lyden er der ikke konstant, men den kommer gjerne når jeg girer opp, har høyt turtall og svinger.

Jeg har gått over hele Raptoren og sett over løse muttere/skiver/deler etc. men alt er tilsynelatende som det skal være og strammet opp.
Er det normalt med slike lyder? Kan jeg evt. ha oversett noe? Noe jeg burde ha sjekket som ikke er synlig uten at man må opp/av med noe? Er sikkert ikke noe viktig eller farlig, men er alltid greit å vite hva som forårsaker lyden, hvertfall når man beveger seg opp på hastigheter over 100 km/t.
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg smaug » 21 Jun 2013, 20:53

Eksosdeksel kanskje?

Sendt via Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg Pils » 22 Jun 2013, 15:35

Mja, tror ikke det er eksosdekselet. Det høres ut som at lyden kommer fra motorområdet en plass.
Pils
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 27 Jul 2012, 23:06

Re: Yamaha Raptor 700 SE 2010

Innlegg bonde » 23 Des 2013, 22:42

har du skrudd te drevet sjikkligt,,bøyd den låseplata bra,,kan var ett deksel så ligge på innsiden av drevet framme får å beskytte motoren,,eg hadde 16 taggar framdrev å då måtte eg ta vekk den bøylen i framkant av drevet så beskytter motoren ,an henge i de kjede dekselet,,,e vell heller aldri bra å hiva nytt drev på gamalt kjede,,,besta er å bytta begge drev å kjede,,nå ende du åpp me atte detta kåmme te å skam slita seg fortare ut!
bonde
450R
 
Innlegg: 230
Registrert: 28 Apr 2011, 14:45
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester