[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg ski-doo300t » 06 Jun 2013, 22:12

Heihei.

Vurderer sterkt en yamaha raptor 700 :)
Har lest litt at det blir "kast" i bakakslinga pga asfaltkjøring ? Stemmer dette ? Må legge til at jeg også er 100kg... :P
Jeg kommer til å bruke den til 99% ufornuftig bruk. Til og fra jobb når været tillater det, 2mil en vei ca. Litt fram og tilbake på fine ettermiddager og helger. Og kanskje litt leking etter grusveier, jorder osv.

Sånn ufornuftig kjøring for å piffe opp verdagen litt mens jeg venter på snøen og snøscooter sessongen. :P Er bilmekaniker og har snøscooter og har skrudd snøscooter siden jeg begynte på barneskolen så servicer og små reperasjoner regner jeg med jeg klarer og ordne selv.

Er disse veldig tørste ? Kjører dere de på 98 okt eller 95 ? Er de holdbare ? Stempelskifte annen vær sessong osv ?

Håper noen kan hjelpe litt, komme med tips og kommentarer.

Mvh Meg :)
ski-doo300t
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 22 Aug 2010, 11:13

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg ntm » 06 Jun 2013, 22:31

Hei

Har ikke hørt om kast på aksling av kjøring på vei. Om det faktisk er et tema, så har det sikkert noe med at folk som bruker kjøretøyet bare til vei bruk som regel bredder en god del. Blir en del mere belastning av det.

Etter vei med litt gassing så bruker min 0.8 på mila. Lengre turer noe mindre vil jeg tru. Ditto motsatt vei med mye gassing etter skogsveier osv.

95 okt, er så lav komp i disse motorene at det er ingen vits med 98 okt.

Holdbarhet, ja min er gådd 10 000km, går som ei klokke. Er noe av det mest holdbare du får tak i.

Ikke noe stempelskift program på disse.
ntm
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 13 Mai 2013, 11:26
Stolt fører av:

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg Turbotralte » 06 Jun 2013, 22:36

Hey.

Stiv aksel = sparking som ett esel på ujevnt underlag sideveis, men og steike gøy når man overkommer att dette er livlige saker.

Som nevnt over er det ingen stempeskift på raptor, solid maskin. Laget for morro.
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 22 Jul 2010, 13:14
Bosted: Bergen

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg ski-doo300t » 07 Jun 2013, 17:23

Dobbelt post. Se innlegg under
Sist endret av ski-doo300t den 07 Jun 2013, 17:27, endret 1 gang
ski-doo300t
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 22 Aug 2010, 11:13

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg ski-doo300t » 07 Jun 2013, 17:24

Får bare mer og mer lyst på ja :-D
Hva anbefaler dere for meg å se etter før jeg kjøper ? På den jeg har i tankene så virker ikke speedometeret. Han sender med ett nytt ett. Dette er en 06 mod. Litt usikker på km stand pga at speedon slutta og virke for et år siden. Noe og være bekymret for ? Hva vil dere betegne som veldig høy km stand på en slik krabat ? Ville dere heller gått for en av nyere modell? Eller er dette ett fett om det er 06 eller 09 f.eks ? :)

Og hvilket kjøreutstyr kjører dere med etter vei ? Selvsakt hjelm, men sånn som "ryggplate" eller brynje etc ? :)
ski-doo300t
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 22 Aug 2010, 11:13

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg ski-doo300t » 07 Jun 2013, 20:12

Hvordan er det med holdbarheten til 450 ? F.eks suzuki ltr 450 ? der kommer det inn skifteintervall på stempler og mer "kos" med motor iforhold til 700 ?

Edit. Glem suzukin. Sattser på raptoren
ski-doo300t
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 22 Aug 2010, 11:13

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg bonde » 24 Des 2013, 18:05

trur du ska handla deg ein raptor,,trur du o har råd å fylla 98 v power på an o,blir an ein tanke bedre å holle seg reine,,viss du passa på å stramma den skruen på bakaksellen med jevne mellomrom så holle lagrenne,menne di vara ikkje evigt,,kjupte min ny i 07..gudanne veta kor monge mil den har gått,har egen gård så an har ikkje stått å støva ner nei,,di tåla ein støyt,,flaut å sei menne fant ut eg kjørte på mesten kun olje damp her ein vinter,fulte på å går så ett uver ennå,,,sterke å go maskinar fra yamaha detta!
bonde
450R
 
Innlegg: 230
Registrert: 28 Apr 2011, 14:45
Stolt fører av:

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg smaug » 25 Des 2013, 18:12

Det beste man kan gjøre er å kjøre på så lav oktantall som man kan komme unna med. Er motoren laget for 95 er det absolutt ingenting å hente på å kjøre med 98. Det har med kompresjonen og tenningen å gjøre.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Første atv. Raptor 700. Asfalt osvosv

Innlegg Kontu » 26 Des 2013, 21:57

Jeg er meget fornøyd med min! Bruker den til samme bruk som du skal. Pendling til jobb og leking!
Kontu
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 11 Okt 2013, 08:34
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester