[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - trenger virkelig hjelp

trenger virkelig hjelp

Motor, luftinntak, olje, kjede osv...

trenger virkelig hjelp

Innlegg olepetter » 09 Jun 2011, 21:42

Hei.
Etter å ha fått start på atv'en igjen, etter ca 2 mnd, kjørte jeg meg en fint tur i går.
den gikk fint på tomgang og under kjøring.
Men i dag, etter ca 1,5 timers kjøring og motoren god og varm begynte den å tulle seg igjen.
Girer ned for å komme rundt en sving, og gir gass ut av svingen. Da stopper den. Det høres nesten ut som den blir kvalt.
Men det vil vel være rart at dette skal skje når den har gått så fint resten av kjøreturen??? For å få start på den må jeg ha full choke på. Slipper jeg choken så dør den igjen.
Noen som har noe som helst tips som kan hjelpe?
Tusen takk for svar

Ole P
olepetter
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 18 Feb 2011, 19:58
Stolt fører av:

Re: trenger virkelig hjelp

Innlegg E.F.I » 09 Jun 2011, 22:45

Juster forgasseren.... blandingsforholdet, sjekk for falsk luft
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: trenger virkelig hjelp

Innlegg smaug » 10 Jun 2011, 06:25

Den får helt klart ikke nok bensin så sjekk alt som har med bensintilførsel å gjøre. Filter, bensinpumpe(hvis den har det), slanger, bensinkran og evt klunken nede i tanken. Når du har kjørt såpass lenge kan det jo høres ut som det er noe tull i tanken. Luftingen til tanken er ikke tett vel?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: trenger virkelig hjelp

Innlegg olepetter » 10 Jun 2011, 18:33

Nei, det meste av dette har jeg sjekket, og begge forgasserene er rengjort.
Det virker nesten som at når den blir varm gir ikke tennpluggene nok gnist, at den ikke forbrenner fort nok unne eller noe lignende?!
Kan CDI boksen ha noe med det å gjøre at den oppfører seg slik?
Nå vil den ikke starte igjen heller, fordi det ikke er gnist på pluggene. Det var samme problem for en tid tilbake, men da startet den plutselig igjen etter 1 mnd. Plugger og ledninger er byttet :S

Tusen takk for svar=D
olepetter
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 18 Feb 2011, 19:58
Stolt fører av:

Re: trenger virkelig hjelp

Innlegg smaug » 10 Jun 2011, 19:30

Så lenge den går med full choke, vil jeg nesten utelukke CDI. Har du nå mistet gnisten i tillegg så kan det være CDI'en ja. Dem er ofte av og på med å fungere og veldig vanskelig å feilsøke på andre ting hvis man mistenker den.
Tennspolen kan også være kaputt og den er enklere å sjekke med et multimeter. I verkstedbøker så står det nesten alltid hvilken ledninger man kan måle på og hvilken ohm-verdi man skal ha på de forskjellige ledningene fra tenningsspolen.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: trenger virkelig hjelp

Innlegg olepetter » 11 Jun 2011, 15:43

Oki.
Da prøver vi med cdi boksen først, så tar eg det der ifra;)
Tusen takk for hjelpen ;)
olepetter
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 18 Feb 2011, 19:58
Stolt fører av:


Gå til Motor og drivverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron