[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Montering av senkesett på Renegade 800

Montering av senkesett på Renegade 800

Olje, gass, justeringer, typer, instillinger, merker osv...

Montering av senkesett på Renegade 800

Innlegg Petterv » 04 Jul 2011, 12:19

Jeg har bestilt senkesett til Renegade 800 fra Watersupply. Lurte på om dette er enkelt å montere, eller om jeg bør levere den inn på verksted? (Jeg er vel gjennomsnittlig tekninsk anlagt, med begrenset tilgang til avansert verktøy) Er det noen som kan gi meg en beskrivelse på hva jeg må gjøre og evt hvilket verktøy som jeg må ha. Eller kan jeg finne fremgangsmåte på nett?
Petterv
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 05 Feb 2011, 21:10
Bosted: Bergen
Stolt fører av:

Re: Montering av senkesett på Renegade 800

Innlegg Hitman » 04 Jul 2011, 16:46

Akkurat fått satt på det samme selv og valgte å la WS gjøre jobben. 1400 bols med mansjettskift.

Hva jeg ble fortalt etterpå er at man må bytte til nye a-armer da vinkelen blir en annen etter senking... [hæ] ...
Be dem skru forspenningen ned på frontfjærene da den er VELDIG stiv etterpå. Ligger som en gokart på veien og er langt sikrere
i svinger enn før. [oh yes] Men den egner seg absolutt best på asfalt etterpå da man nesten trenger nyrebelte for å kjøre på
hullete grusveier... Men artig er det lell!!! [smiil] [smiil] Setter nok på vanlige demperne til vintern og skifter etter sesong.
Now I Can - Can Am 650 Max Xt 2009

Bilde
Brukerens avatar
Hitman
Astral-Koala
 
Innlegg: 589
Registrert: 02 Aug 2008, 02:29
Bosted: Follo

Re: Montering av senkesett på Renegade 800

Innlegg smaug » 05 Jul 2011, 08:47

Du trenger en jekk og et helt vanlig skrallesett, evt et par 17mm nøkler er det vel for å montere dempersatsen på sykkelen. Om fjærene kommer ferdig montert på demperen er jeg ikke sikker på men det er sikkert ikke noe problem å be de gjøre det hvis du er usikker på den biten.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Dempere & Fjører

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron