[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Koble ut parklys

Koble ut parklys

DVX, TRV, 3in1, H1...

Koble ut parklys

Innlegg moosehunter » 15 Sep 2012, 12:39

Har en 550LTD 11mod hvor parklyset kommer på så fort tenningen settes til "on". For å få på hovedlysene må tenningsnøkkelen vris helt til høyre og lysbryteren ved venstre hånd stå på hel eller halvlys. I skogen og ved vinsjing ønsker jeg å kjøre uten parklys for å spare strøm. Dette er ikke mulig slik den er koblet nå. Det jeg ønsker er at ingen lys er på før tenningsnøkkelen stilles helt til høyre, og at jeg da kan skifte mellom park, hel og halvlys med bryteren ved venstre hånd.
Noen som vet hvordan jeg kan få dette til? Jeg tror kanskje at det opprinnelig var koblet slik jeg vil ha det, men at det ble ordnet slik pga norske regler [forbannet] .
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:

Re: Koble ut parklys

Innlegg skinhawk » 16 Sep 2012, 14:13

hmm. på canamen min er det bare å vri nøkkelen til høyre så er alt av bortsett fra display, og ved mitterste posisjon kommer lysa på.
en enkel fiks på dette kan være å invistere i et oddysey batteri. holder mYYYYe lengre en andre batteri og er geniale til hardt bruk.
jeg hater økningen i forsikringspremien bare for at "idioter" absolutt skal kjøre noe de ikke har evne til!
Brukerens avatar
skinhawk
400ccm
 
Innlegg: 142
Registrert: 08 Apr 2012, 18:29
Stolt fører av:

Re: Koble ut parklys

Innlegg moosehunter » 16 Sep 2012, 14:36

Ser poenget med bedre batteri, skal vurdere typen ved bytte. Men ønsker fortsatt å kunne kjøre "mørkt".
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:

Re: Koble ut parklys

Innlegg smaug » 28 Okt 2012, 10:30

Can-Am har det helt likt AC her. Lysene skal ikke gå an å slå av akkurat som det var på biler. Sett på LED parklyspærer(orginale er vel 3w eller 5w så vi snakker ikke om veldig mye besparelse her) og kjøp fra biltema eller andre LED bakylspære også så er det totale forbruket sikkert ikke mer enn 10w inkl instrumentet.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Koble ut parklys

Innlegg moosehunter » 28 Okt 2012, 11:09

Har ikke hatt problem med strømmen i elgjakta til tross for noe vinsjbruk. Skal likevel sjekke litt mere rundt dette.
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:

Re: Koble ut parklys

Innlegg Pol800aris » 30 Okt 2012, 18:52

Det at parklysa står på heile tia under vinsjing har ikkje så mykje å seie. Lyset trekker maks et par Ampere, ergo slikk og ingenting å spare der:)
Men, du kan jo berre sette en bryter på lysa? Er det egen sikring som går på lys på sykkelen? (sette bryter på ledning ut fra sikringen.
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:


Gå til Arctic Cat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester