[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - filter på predator 500 og rejet?

filter på predator 500 og rejet?

Powerfilter, effektpotter, porting osv...

filter på predator 500 og rejet?

Innlegg fozzern » 01 Jul 2010, 16:58

Satt på et internasjonalt forum å leste at jeg fikk hentet flere hk av effektanlegget hvis jeg monterte åpent filter på predatoren, men da var det viktig at jeg "Rejet"'a den? Forklar meg hva jeg må gjöre? [hæ]
(ja, jeg er dum) [smiil]
fozzern
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 01 Mai 2010, 12:41

Re: filter på predator 500 og rejet?

Innlegg Wikingen » 02 Jul 2010, 01:55

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar og svarere [smiil]
Å rejet'e, betyr å bytte Jet's, eller å bytte dyser som vi sier på norsk.
Du må nok gå opp litt på dysestørrelse, når du kjører åpnere på luftsiden.
Mer luft = mer bensin = litt andre dyser.
Dysekit får du kjøpt mange steder, og koster sjelden skremmende mye [oh yes]

Mvh
Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: filter på predator 500 og rejet?

Innlegg smaug » 02 Jul 2010, 16:23

Det er svært lite å hente på å bytte filter å styre på osv. Du får kanskje 1% mer gamp. Et åpnere filter slipper også mer guffe inn i motoren. Det er en gitt naturlov at et filter av en viss størrelse ikke kan filtrere like godt og samtidlig slippe inn mer luft. K&N har aldri som jeg har sett, faktisk visst noen tall for effektøkning og jeg vil tro at dersom det faktisk var mer gamp å hente ville K&N være de første til å vise dette fram om det skulle stemme. Filteret vil heller aldri være like rent gjennom hele levetiden så den dysingen som blir gjort på et helt nytt og rent filter vil bli litt for feit når filteret fylles med gammel morro.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Tuning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester