[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Sivrt`s Polaris Garage.

Sivrt`s Polaris Garage.

En hel seksjon der du kan skryte hemmningsøst av ditt kjøretøy, legge ut bilder osv..

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 22 Jan 2012, 19:57

Idag ble skjæret til Polarisen satt sammen. Bare litt irriterende at det mangler 2 stk braketter [sad]
Må dessuten bygge et mellomstykke til den så det kan brukes med beltene. Hadde jeg hatt brakettene kunne jeg ihvertfall fått brøytet med hjulene på da. Og fått målt litt til mellomstykket.

Ellers ble det tid til en aldri så liten luftetur med familien på XP`n. Trym på 16 mnd storkoste seg selvfølgelig. Men da vi hadde hatt oss en tur i nabolaget, les skogen, og fant frem akebrettet til han ja da var det ikke like greit. Hadde ingen interesse av å ake, skulle bare opp på XP`n igjen..

Stolt stolt øyeblikk for far [smiil]
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 06 Feb 2012, 23:43

Igår kom vi hjem igjen etter nok en vellykket helg på hytta. XP`n var selvfølgelig med, tenkte det kunne være morro å teste den litt i 60 cm snø.
Kan ikke si jeg ble skuffa akkurat. Fremkommeligheten var det ingenting å utsette på ihvertfall..

Hadde med meg Trym også et par turer.. Bildene sier vel mer enn ord..
Bilde

Bilde

For de som er observante så skimtes de nymonterte håndtaksbeskytterne og speilene..

Neste på lista er varmen i håndtakene. Hvis ikke brakettene til brøyteskjæret kommer først da. Strøm, jord og bryter er allerede på plass til varmen.
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg mb300diesel » 09 Feb 2012, 05:38

Hva synes poden om å sitte på ATVen da? Jeg har en på 18mnd som syntes det var helt greit å sitte litt på ATVen helt til pappa'n var så dum at han prøvde å starte den mens han satt oppå... Ble litt redd ja... [sad] Blir vel mer stas når han blir litt større likevel sikkert... :)
mb300diesel
250ccm
 
Innlegg: 64
Registrert: 31 Jan 2012, 20:38
Bosted: Lundamo, Sør-Trøndelag
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 09 Feb 2012, 19:25

Det synes han er helt konge. Brummer vilt og strekker seg etter både nøkkel, speed og girspak. Har hatt han med på endel turer nå med både 800`n og XP`n og han stortrives. Jo fortere jo bedre egentlig. Ihvertfall opp til sånn 20 km/t eller noe, har ikke kjørt mer enn det med han på.
Den eneste gangen han blir gretten er når han må av, he he.. Trym er nå 17,5 mnd og har sittet på siden han var 13-14 mnd. Har alltid likt det..
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 09 Feb 2012, 19:26

Da ble varmen i håndtakene på XP`n montert
Søkte og fant et godt triks på et amerikansk polaris forum. Det var ganske enkelt å putte blåsespissen i den enden du vil ha håndtakene av på, trykk litt og vips. Den andre siden må selvfølgelig plugges eller teipes.
Funket som bare det, selv om det virket som om håndtakene var limt fast før jeg begynte. Gummien bare blåste seg opp og kom av som et skudd. Brukte samme trikset når gummien skulle på igjen for å få litt rom mellom gummien og varmeelementene.
Bilde
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 15 Feb 2012, 20:09

Måtte jo teste varmen i håndtakene litt her om dagen. Så da tok jeg med meg guttungen på en liten tur i snøen. Ble vel litt over 1 time ute i 3-4 minus. Varmen var helt konge men merket jeg var skikkelig kald på tommelen til speeden. Måtte faktisk stoppe litt en gang bare for å varme den litt.. Fikk nevnt dette for samboeren og som flaks var hadde jeg bursdag igår. Da dukket det bl.a opp tommelvarme til XP`n.
Så nå blir det morro å få montert den når jeg bare kommer hjem fra jobb..

Skal få ut litt bilder av monteringen av dette og plasseringen av bryterne. Monterte nemlig bryteren til håndtaksvarmen litt anderledes enn det som er vanlig tror jeg. Så ikke det før etter hullet var laget at det var 4 plasser som var tiltenkt brytere under pod dekselet. Synes dessuten at disse ikke passet helt mtp tekst og bildet på bryteren. De orginale plassene bryterne skal plasseres er nemlig på høykant og tekst og bilde er mer beregnet på en horisontal montering. Så jeg kappet ut hull til bryteren rett over displayet slik at bryteren står riktig i forhold til teksten. Tommelvarmebryteren vil jeg montere rett over den til håndtakene.
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 15 Feb 2012, 20:12

Fikk forresten mail om at de manglende brakettene til Warn skjæret ble sendt fra statene sist fredag. Nesten litt synd mildværet kom nå da, he he.. Får satse på at det kommer mere hvitt gull litt senere..
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg Pol800aris » 15 Feb 2012, 21:41

Eg har planer om å koble varme i holkene og tommelen over samme bryteren.... mindre hull i "dasj'n"
Tenker som så at når man først skal ha varme, så kan like godt alt komme på samtidig:)
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 19 Feb 2012, 01:39

Det var ikke så dumt å bare bruke samme bryter ja.. Får teste det før jeg lager flere hull.

Lurte litt på å bruke sånn "Plasti Dip" på tommelhendelen istedet for krympestrømpen som fulgte med settet. Eventuelt over krympestrømpen. Det er en slags flytende plast som man kan dyppe forskjellige ting i og så blir de helt vanntette og plastbelagt. Blir seende ut som det gjør på enkelte tenger. Fargen på den jeg har er svart også, tror det ville blitt pent. Men kanskje noe vanskeligere å få av hvis tommelvarmen ikke skulle virke en gang. Fordelen er at hendelen blir tett i enden og at det blir tett der kablene kommer inn under strømpen.

Det høres ihvertfall lovende ut :
It protects coated items against moisture, acids, abrasion, corrosion, and skidding/slipping, and provides a comfortable, controlled grip. Plasti Dip remains flexible and stretchy over time, and will not crack or become brittle in extreme weather conditions. It has been tested and proven in temperatures from -30°F to 200°F.

Link til "Plasti Dip"
http://www.plastidip.com/home_solutions/Plasti_Dip
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 26 Feb 2012, 17:53

Da var orginalt Polaris ATV cover på vei over dammen. Det fine med dette trekket er at det er beregnet på å bruke på tilhenger. Så da håper jeg det skåner XP`n litt når den blir fraktet til hytta og tilbake. Kjekt å slippe salt og slaps og møkk som fester seg..
Tenkte først på en skaphenger eller skaffe/lage lemmer på tilhengeren min for å slippe dette. Men dette er nok et billigere alternativ, og sikkert like bra..

Noen som har erfaring med dette coveret?
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 19 Mar 2012, 23:26

For ca 2-3 uker siden ble det montert varme i tommelen også på egen bryter. Dette mest pga at tommelvarmen ble mye varmere på HI enn håndtaksvarmen. Så nå bruker jeg håndtak på HI og tommel på LO.
Speiler og håndtaksbeskyttelse ble montert i forbindelse med varmen i håndtakene.

Noen bilder av herligheten:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 19 Mar 2012, 23:31

Fikk forresten testet det nye Polaris coveret skikkelig her om dagen. Hadde det på når vi reiste til hytta for vedhogst, dvs ca 14 mil med både motorvei med 100 sone og bløt grusvei der tela slapp.. Coveret var enkelt å tre over og hadde masse strammereimer. Det flagret ikke engang i 100 km/t på motorveien og XP`n var like ren når vi kom frem. Det er mer enn jeg kan si om bil og henger for å si det mildt.

Så det trekket kan jeg absolutt anbefale hvis noen lurte på et sånt et.
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 14 Mai 2012, 02:58

Ikke altfor mye som skjer her om dagen. Men håndtakene til passasjer bak er kommet og venter på montering. Alt er også klart for montering av brøyteskjæret.
Ellers kan jeg si at belter under hogsten av vinterveden er helt konge. Ingen kvister som lager trøbbel, de legges bare flatt. Fikk testet de skikkelig her om dagen under Rally Sørland. Hadde da BK hengeren bak med ca 400kg oppi og samboeren og meg på XP`n. Tok noen tøffe bakker på vei hjemover bl.a opp tømmerslepa vi pleier å bruke. Beltene skuffet ikke og spant ikke en eneste gang.
Bilder kommer av både håndtaksmontering og brøyteskjær.
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 10 Okt 2012, 10:20

Har ikke skjedd så mye her i det siste.
Fått på litt utstyr til på XP`n da..

Ble nye LED arbeidslys foran på egen bryter:
Bilde

Bilde

Brøyteskjæret er nå montert, men må lage mellomstykke til bruk av skjæret når beltene er på. Sånn som det er nå kan skjæret brukes men ikke skråstilles, noe det egentlig bør.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fikk også montert de nye håndtakene bak til passasjer. Fikk tak i orginale bolter så de er like til resten av bagasjebrettet bak der.
Bilde

Bilde
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Sivrt`s Polaris Garage.

Innlegg sivrt » 28 Okt 2012, 05:44

Da er nytt henger feste under fabrikering. Blir egentlig bare en modifisering av det gamle som knakk slik at jeg kan bolte på et orginalt Polaris feste med både kule og bolt til sleden som jeg har på hytta. Blir kjekt med eget hengerfeste igjen.

Har også funnet ut av den greieste måten å forlenge plogramma på ved bruk av belter og brøyteskjær.

Har laget feste til motorsaga som er montert på BK hengeren også, skal få lagt ut bilder etterhvert.

Så nå kan vinteren snart bare komme
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

ForrigeNeste

Gå til Medlemmenes Garasjer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester